Aankopen meten in GA op Bol.com

Hi! Ik heb nog niet eerder van mij laten horen maar lees regelmatig mee in de topics. Ik ben sinds januari bezig met een affiliate website en de resultaten verbeteren iedere maand. Momenteel behaal ik geheel organisch zo’n 6000 bezoekers en dit resulteert in enkele honderden euro’s commissie per maand.

Ik werk hiervoor enkel met Bol.com. Ik heb middels Google Tag Manager alle uitgaande clicks naar Bol meetbaar gemaakt, zodat ik inzichtelijk heb hoeveel van mijn bezoekers dagelijks doorklikt. De daadwerkelijke transacties zijn inzichtelijk in het dashboard van Bol. De vraag: kan ik de transacties ook meetbaar krijgen in Analytics, of bijvoorbeeld in een dashboard van Google Datastudio? Dit zodat ik niet telkens hoef te switchen tussen Analytics en Bol.

In Google Analytics niet, maar je kan wel een Datastudio rapportage maken. Helaas ondersteund alleen bol.com geen automatisch API rapportages meer (zie de comments hier bv). Dus je moet, handmatig, de CSV rapportages downloaden en in je datastudio krijgen. Het was mij allemaal te veel handmatig werk, maar het kan wel :sweat_smile:

Thanks voor je input, daar was ik al bang voor. Dan loont het niet en is het wachten tot Bol zelf eens wat uitrolt hiervoor.