Adsense doen of niet?

Zelf vind ik Adsense vaak afbreuk dan aan een website en denk ik dat de kans kleiner wordt dat ze doorlezen of klikken op advertenties die er echt toe doen. Wat denken jullie, wat is jullie ervaring?

Ik heb het veel geprobeerd maar de inkomsten vielen me vaak tegen.

Is dat dan de reden dat je het niet doet? Of vind je ook dat het design minder tot zijn recht komt?

Ik vind het veel minder mooi! Als het veel opleverde had ik dat misschien minder erg gevonden, maar is voor mij dus niet het geval.

1 like

Adsense is leuk voor de pagina’s waar je niet gelijk een verdienmodel aan kan hangen, maar toch veel bezoekers op binnenkrijgt. Ook zie ik dat veel marketeers het inzetten om alvast wat banners hier en daar te kunnen tonen, met soms een link eronder als: Uw advertentie hier?

Maar meestal verdien je meer aan simpelweg eigen cpc/cpa/cpl of cpm advertenties.

Heb je een site waar je veel UGC (user generated content) krijgt, dan is het wel handig om Adsense of Ezoic in te zetten, zodat er in ieder geval automatisch een verdienmodel aan elke nieuwe pagina geplaatst wordt!

Dat klopt inderdaad.

Leuke discussies zie ik hier! Ik kies zelf nooit voor om gebruik te maken van display ads als verdienmodel. Ik werk liever alleen met affiliate producten die ik aanbied/review. Mijn bezoekers komen organisch binnen en ik geef ze liever eerlijke, oprechte en transparante informatie dan dat ik geld verdien met display ads.

Ik vind dat het mijn werk als affiliate marketeer leuker en uitdagender maakt als je je totaal richt op specifieke producten. Daarnaast is de “user experience” van mijn websites groter als ik geen display ads plaats. Zelf heb ik namelijk altijd de neiging om een website weg te klikken als ik overladen word met ads. Dit is ook een reden waarom ik het liever niet doe. Ik sta er niet achter en heb liever zelf de controle wat ik toon aan mijn website bezoeker.

Hebben meerdere van jullie dat ook?

Ik kan me daar in vinden, als ik adsense zie op een website, dan klik ik al vaak weg en neem de website minder serieus.

1 like