Affiliate link verbergen

Ik weet niet of jullie dit doen, maar even gedacht van mij uit als bezoeker van een website. Op een één of andere manier heb ik er een hekel aan om op affiliate link te klikken. Vergeef me, maar zo denk ik.
Dus als ik ergens met de muis overheen ga en ik zie een affiliate link dan google ik de link ipv er op te klikken. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat doet.
Is het daarom een idee om de link te verbergen doormiddel van een re direct. Bij voorbeeld jouwwebsite.iets/d-reizen. Als iemand er nu overheen gaat, weet hij dat hij naar Dreizen gaat en het ziet er niet uit als zo’n lelijke affiliate link.

Als je Wordpress gebruikt, kun je hiervoor Thirsty Affiliates inzetten. Dan krijg je een link als jouwsite.nl/info/d-reizen-vakantie-afrika-100-euro/ (bijv. als D-reizen een vakantie naar Afrika voor 100 euro zou leveren).

Dit kán de CTR verhogen, daarnaast kun je ook nog meten aan jouw zijde welke links de kliks krijgen (mits je dezelfde link niet door de gehele site gooit).

1 like

Juist zoiets zal zeker helpen, immers je bezoeker krijgt niet het gevoel dat hij op een rare of affiliate link klikt.

Overigens denk ik dat het merendeel van je bezoekers niet snapt dat het affiliate link is.

1 like

Als ze dat niet snappen, dan kan de gedachte nog zijn: “Wat een rare link, vast een virus”

Dat is misschien een aanname van jou :blush:.

Dat klopt helemaal, maar waarom het risico nemen?