Alleen content of alleen linkbuilding?

Stel je zou moeten kiezen tussen content of linkbuilding, welke optie krijgt sneller of een beter resultaat?

Optie 1: Een onepage website, maar er mag wel linkbuilding worden toegepast.
Optie 2: Een uitgebreide content site, maar er mag geen linkbuilding worden toegepast.

*Bij optie 2 dus geen enkele link vanaf andere sites.

Ik ben benieuwd waar jullie voor zouden kiezen en waarom!

Eerst wilde ik voor optie 2 gaan, er vanuitgaande dat goede content door andere wel gedeeld wordt. Maar toen zag ik staan dat geen enkele link mogelijk is dus nu kies ik voor optie 1. Linkbuilding kan je onderscheiden van de concurrent en je hier mee een voordeel geven.

Ik zou toch voor optie één gaan, goede content wordt altijd gevonden en er staat niks bij over het het niet mogen delen via social media.

Leander, bedoel je dan niet juist optie twee? Want optie 1 mag gewoon linkbuilden he.

Mocht je optie twee bedoelen, een link vanaf Social Media is natuurlijk ook een link!

1 like

Je hebt gelijk ik bedoel twee. Zonder linkbuilding, maar wel het delen naar vrienden op sociale media en LinkedIn. Ik noem die geen link builden maar social sharen. Toch?

Een link is een link Leander! Dus ook links op Social Media tellen niet. Ga je dan alsnog voor optie 2?

ik ga voor optie 2, die krijgt op langere termijn een beter resultaat

Ja ik blijf voor optie twee gaan, want ik creëer killer content en op termijn zal het winnen. Misschien bij de start iets langzamer.

Ik ga voor optie twee. Er vanuit gaande dat ik de beste content in mijn markt publiceer. Ik kan ook een duidelijke interne linkstructuur aanmaken wat ik bij optie 1 de onepage website niet kan.

Maar het lijkt me vrij onmogelijk om met een site met veel goede content geen enkele link te krijgen. Maar als je vraag puur theoretisch is en er dus ook geen enkele link vanaf social media ofzo naar mag verwijzen dan tsja… een one-pager kan ook aardig scoren als die ene pagina op een goed trefwoord rankt. Kies ik voor optie 1.

Sowieso optie 2.

Ben zeker van mening dat linkbuilding positief bijdraagt aan de rankings van een website/pagina.

Maar uit ervaring kan ik vertellen dat ik vele leuke top 3 posities heb door puur en alleen goede content te schrijven icm met interne linkbuilding, dus voor nu optie 2.

Mijn keuze valt ook 100% op optie 2. Een onepager is namelijk een ontzettend SEO-struikelblok. En laten we eerlijk zijn, je kunt maar een max informatie kwijt op een onepager. Je kunt met alleen content natuurlijk ontzettend veel pagina’s lanceren en ook voor longtail zoektermen gaan met weinig concurrentie.

Inde VS zijn de mega lange one pagers heel erg populair, waarom zou dat zijn?

Zijn dat sites gericht op SEO of sites gericht op bijv. rechtstreekse CPC etc? Heb je enkele voorbeelden?

ik heb er hier twee zoals je ze wel vaker tegen komt, verschrikkelijk gewoon.

https://www.clickfunnels.com/

https://streamplr.com/

Dat is niet een onepager (clickfunnels.com), aangezien zij ook nog https://www.clickfunnels.com/blog/ en nog vele pagina’s (meer dan 4000) online hebben staan.

Als je er op komt, lijkt het op een one-pager en zo wordt deze door de bezoeker ervaren.

En als websites er zo uitzien, zoals veel one pager, ben ik als klant direct vertrokken.