Beste Domeinnamen, welke hebben/hadden jullie?

De mensen die mij kennen weten dat ik gek ben op premium domeinnamen en ik koop er dan ook geregeld een aantal. Elk jaar moet ik verplicht (van mezelf) mijn portfolio opruimen, zodat ik er niet meer dan 150 heb.

Nu is mijn vraag aan jullie; wat is jullie beste domeinnaam die jullie hebben of hebben gehad?

Ik heb nog justpets in nl/be/de, die vind ik wel top.

Natuurlijk mijn eerste naam Duppie, die vind ik nog steeds top.

In het verleden een hele serie makelaarsin… gehad, die liepen ook wel goed.

Ik heb en had een serie aan premiums. Eén van de mooiste die ik heb gehad is laptops.nl, helaas doet de nieuwe eigenaar er niets mee (momenteel).

Daarnaast ben ik ook erg tevreden met mijn huidige projecten: beroepen.nl en studiegids.nl, prachtige namen vind ik zelf!

Dat herken ik helemaal, ook ik heb in het verleden domeinen verkocht tegen een leuk bedrag en ik zie dat er nu helemaal niks mee wordt gedaan.

Heb je al eens getracht ze terug te kopen? Ik wel, helaas zonder succes.

Ja, maar niet gedaan, dan zou ik in de oude fout van heel veel domeinnamen en ideeën vallen, dat wordt me te veel.

Nu we het toch over de domeinnamen hebben. Wat durven/willen jullie neerleggen voor een premium in jullie huidige (of toekomstige) markt?

Definieer premium, om een beter idee te krijgen.

Premium is in mijn ogen ‘de beste domeinnaam/domeinnamen van de markt’. Zit je in de meubelmarkt, dan zijn meubel.nl en meubels.nl premiums. Verkoop je vooral telefoons, dan zijn telefoon.nl en telefoons.nl in mijn ogen premium.

Uiteindelijk is ‘premium’ natuurlijk hetzelfde als de geschatte waarde; het is wat een gek ervoor geeft.

Daarom ben ik ook benieuwd wat men hier over heeft voor een kwalitatieve domeinnaam of zelfs premium.

Is hier .nl ook van belang of zou het ook meubels.com mogen zijn?

Meubels.com zou ook kunnen wat mij betreft, maar toch vind ik de .nl natuurlijk vele malen sterker.

Het valt mij op dat men hier niet op reageert. Hebben jullie dan geen leuke domeinnamen in bezit of houden jullie die liever voor jezelf?

Heb een flink lijstje met domeinnamen en dit zijn vooral ‘brandable’ domeinnamen, ofwel namen/woorden die iets of wat omgevormd of verlengd zijn.

Een voorbeeld van een domeinnaam die ik heb: Send*ly.nl. Zou goed inzetbaar kunnen zijn voor bijvoorbeeld een emailmarketing dienst.

Andere domeinnamen die ik heb zijn vooral woorden + een zogenaamd koppelwoord. Je ziet dat ook veel grote bedrijven hier een goede naamsbekendheid mee hebben gecreeerd. Denk hierbij aan gsmplaza.nl en marktplaats.nl.

Een voorbeeld van een domeinnaam die ik heb en ook erg sterk vind is: Bel*plaza.nl.

En ja, wat is premium? Persoonlijk denk ik dat o.a. de volgende elementen hier in mee spelen:

• Leeftijd/authoriteit/waardes
  • Makkelijk uitspreekbaar/te onthouden
  • Waarde voor de koper (voor de één veel waarde/voor de andere niet)
  • Etc.

Stel dat marktplaats niet had bestaan en iemand had martk*plaats.nl geregistreerd? Zou het dan meteen een premium domeinnaam zijn? Denk het niet.

Is het nu een premium domeinnaam? In mijn ogen zeker wel.

Je precies, die had/heb ik ook maar dat zijn geen premiumnamen volgens Klaas, maar wel premium te gebruiken.

Op dat vlak ben ik het niet met je eens Bert. Jij zegt eigenlijk; als er een goed project op staat of heeft gestaan, kan dat het premium maken?

Dat zie ik anders. Ik zie een premium naam alleen als het één van dé namen is binnen die markt. Ik denk ook dat Marktplaats.nl vroeger liever ‘markt.nl’ zou hebben gehad.

Google.nl is in mijn ogen bijvoorbeeld geen premium domeinnaam. Ja, natuurlijk als je hem nu zou hebben zou je er flink geld aan kunnen verdienen. Maar dat maakt de naam in mijn ogen niet premium. Als je uitgaat van wat je er mee kunt verdienen, zou elke naam premium kunnen zijn.

Klopt, maar ik zeg ook niet dat het premium domeinnaam zijn. De laatste vraag van Klaas was of dat er niemand geen leuke domeinnamen in zijn of haar bezit heeft.

Daar verschillen we dan in mening.

Het is dan ook zeker niet zo dat iedere domeinnaam met een ‘goed’ project daar op direct een premium naam zou worden. Want wat is de definitie van een goed en succesvol project?

Leuk is natuurlijk heel subjectief. Zo heb ik domeinnaam stanne(punt)nl in mijn bezit. Mijn eerste zoon heet STAN en mijn Dochter ANNE, en om die reden alleen vind ik het ene topnaam.

1 like