BIG niches vs Specifieke niches in Internet Marketing

Gaan voor een exclusieve niche met weinig volume of voor een zeer populaire niche maar met veel concurrentie.

Stel je hebt een passie voor financieringen en een passie voor Paarse krabpalen voor naakte katten. In de eerste weet je zeker dat er goed geld te verdienen is, dat weet jij en nog 10.000 andere IM. Het is vechten voor plek één, wat zeg ik het is vechten voor pagina één. Je moet van hele goede huizen komen wil jij goed kunnen scoren met de termen financieren en hypotheken. Dat gezegd, als het lukt dan score je BIG TIME in commissies. Dus GO GO GO. Maar ja, als het niet lukt, dan heb je je budget binnen een paar weken om zeep geholpen aan linkbuilding en PPC. Dus of het verstandig is, ik weet het niet.

Aan de andere kant heb je een tweede hobby, namelijk paarse krabpalen voor naakte katten en ook daar weet je veel van. Ga je voor deze niche dan sta je binnen een paar dagen op plek één en domineer je de niche. Maar ja, een mini niche domineren is ook niet zo moeilijk, omdat er bijna geen verkeer is. echter voor al het verkeer dat er wel is, pak jij je commissie.

De vraag is dus, ga jij voor de populaire niches en vecht je je naar de top, of zie je meer in hele specifieke niches?

Ik kom uit de financiële markt en weet de budgetten die je nodig hebt om bovenaan te komen. Dat is bijna niet te doen Dan kies ik voor de kleine niche. Als ik daarin slaag ga ik op zoek naar de volgende kleine niche.

Eerst moet je leren lopen, daarna ga je wandelen, hardlopen en tot slot sprinten. Ik zou dus beginnen met de markt waar je het meest kunt verdienen, maar binnen die markt eerst de ‘gemakkelijkere’ subniches pakken en langzaamaan de site opbouwen tot de zware niches binnen de markt.

1 like

Maar is die niche dan vaak niet over crwoded en zou je niet juist moeten starten met een kleinere niche?

Niet altijd en binnen een markt kun je ook verschillende kleinere niches vinden, waar minder concurrentie op zit en je toch commercieel gezien leuke omzet uit kunt halen. Het totaal van die kleinere niches ondersteunen weer je meer pittige zoektermen en niches/markten, mits je het op dezelfde site plaatst.

Dat klopt, maar je moet al aardig sterk zijn in het hele affiliate spel omdat te halen. Ik was zelf voor de kleinere niche gegaan waar ik veel kennis had gehad en veel minder concurrentie.