Blogbericht op mijn affiliate site verkopen of niet?

Sinds december 2020 heb ik mijn affiliatie website laten groeien van 0 naar 1500 euro inkomsten per maand. Met een DA 20 / PA 33 CF 31/ TF 35 heeft het domein reeds mooie waardes.

Dagelijks schrijf ik content en voeg dus nieuwe content toe.

Nu werd ik benaderd door een partij die veel links kan leveren op nieuws en websites die in mijn categorie vallen met echte bezoekers en hoge domein waardes. Omdat die artikelen doorgaans erg duur zijn kwam hij met het voorstel een blog op mijn site te starten waar ik longtail nog meer kan bloggen voor mijzelf maar daarnaast ook gastartikelen kwijt kan met 1 of 2 uitgaande links om zo wat blogs te ruilen waardoor ik dus ook mogelijkheden heb op andere websites met echte bezoekers en hogere waardes zonder diep in de buidel te tasten.

Tot op heden heb ik geen blogs of links geruild, dan wel verkocht en zijn er dus praktisch geen uitgaande links.

Is het verstandig zo’n blog te starten? Met een blog kan ik korte berichten typen op longtail en intern linken naar mijn eigen pagina’s en gastartikelen toestaan of ruilen. Gaan die gastartikelen iets met mijn SEO doen? of zeggen jullie, doe gewoon je eigen ding en sta geen uitgaande artikelen toe op je site.

Heb je het geld nodig? Dat is denk ik een van de belangrijkste redenen.

Ik heb meerdere blogs waar ik ook externe blogs met links op toe sta. Op mijn oudste blog zag ik dit echt als bron van inkomen. Nu met mijn nieuwere blogs ben ik wel voorzichtiger. Ik plaats alleen blogs die niet botsen met mijn eigen contentplan. Bij mijn oudste blog rank ik nu op mooie woorden, het artikel is echter van een externe partij waardoor ik er geen affiliate inkomsten meer mee kan creëren.

Mocht je het wel gaan doen hoe dan rekening met je eigen plannen en leg het geld eventueel apart. De verkoop van blogs kan je gebruik voor het inkopen van backlinks waardoor je DA stijgt. Of je kan het gebruiken om teksten te laten schrijven.

1 like

pff, als zo Elon Musk ook zou denken was hij nooit gekomen waar hij nu is. Ik zou dat geld gewoon lekker pakken, maar zorg er wel voor dat je goed betaalt krijgt.

Ik krijg denk ik zo’n 3 aanvragen per week voor een blog artikel. Heb daar een standaard antwoord voor klaar gezet, vraagprijs van rond de 1.000 euro. Meestal bieden ze iets van $50 per blog, dus vaak komen we niet tot overeenstemming. Maar heb denk ik toch wel iets van 15 blogs verkocht, is toch 15.000 euro, makkelijk verdiend!

Dus ja, ik zou zeker gaan kijken of je iets met bloggen kan gaan doen en af en toe een artikel verkopen. En bepaal zelf gewoon een goede prijs. Altijd lekker hoog inzetten, je ziet vanzelf wel of er iets uit komt.