Content VS Design

We weten allemaal dat content King is, of tenminste daar geloof ik en met mij vele andere in. Maar wat als je een zeer beperkt budget hebt en je “moet” kiezen tussen design en content waar ga je dan voor?

Deze vraag kreeg ik laatst onder ogen op een internationaal IM forum.

Het klopt natuurlijk dat content King is, maar als het design te slecht voor worden is zal alleen google je content lezen en iemand anders. leuk voor google, maar daar maak je je website niet voor. Dus zal je moeten investeren in Design.

Ann de andere kant, als je een mooi design hebt, maar hele slechte content, dan zal dit niet alleen door google worden opgemerkt, maar ook door de lezers en deze zullen wederom afhaken.

Dus wat moet je dan, als je pak hem beet 100 euro hebt om te starten en je eerste affiliate website wil beginnen. Content of Design?

Persoonlijk zou ik me even inlezen in WP, daarmee kan je gratis een redelijke website bouwen, tegen een paar euro per maand en een gratis design template. Het design zal niet sprankelen, maar het is goed genoeg om te starten. Heb je toch wat meer dan koop je voor 50 euro een mooi design en heb je 50 euro over voor content.

Je kan bij de contant beginnen zelf te schrijven, echter schrijf je zoals ik, dan heb je hulp nodig. dat wil zeggen hulp om de schrijffouten er uit te halen. Dit kan je doen via Fiverr of nog beter vraag je nichtje die net Nederlands studeert je te helpen bij het corrigeren van de teksten. lukt je dit dan kan je veel content creëren die van jouw voor levensbelang is.

Maar wat als jij echt niet kan schrijven en het je de kennis ontbreekt over het onderwerp waarover je een website wil gaan bouwen?

Dan moet je content in gaan kopen, dan kan een freelancer zijn, je nichtje die toch iets weet of spreek mensen aan die wel de kennis hebben over waarover jij die website wil gaan hebben. Misschien hebben zij wel een uniek stukje content voor je in ruil voor een linkje naar hun website. 9Doe dit niet te veel)

Met een beperkt budget, moet je roeien met de riemen die je hebt, creatief zijn en de juiste keuzes maken. Nogmaals, content is King, maar zorg voor een goed en mobiel vriendelijk design, zonder dat beide veel hoeven te kosten.

Steek het geld dat je overhoud in adverteren, om zo je eerste klanten binnen te halen.

Heb jij een andere ervaring of mening, laat maar horen!

Mijn advies is altijd: start met een simpele WP installatie en standaard (gratis) theme en focus je écht op content. Want content is hetgeen dat je helpt bij ranken, design komt later wel. Je wil namelijk pas met het design bezig gaan als je de conversie van je site wil verhogen.

Maar als er nog geen sales zijn, kun je ook niet werken aan je conversie, oftewel nog geen tijd in steken!

Ik ben benieuwd naar de mening en werkwijze van anderen!

2 likes

Jaren geleden was ik bij een business meeting. Er was een jongen waarvan ik op het 1e gezicht dat dat hij een van de stagiaire was. Dit bleek echter niet het geval. Hij had een gezondheidswebsite met wel een miljoen bezoekers per maand. Toen ik echter die website bezocht vond ik het een van de lelijkste websites die ik ooit had gezien. Ik snapte niet waarom deze site zoveel bezoekers kreeg. Tot dat ik de teksten ging lezen. Lange teksten, goed onderbouwd en rekening houdend met SEO. Zijn site was dan misschien lelijk maar hij verdiende er wel mee.

Dit was wel al een aantal jaar geleden. Tegenwoordig willen we toch ook een mooie site. Al ligt dit wel weer aan de doelgroep. Als jij iets zoekt over diabetes of een huidziekte dan wil je gewoon geïnformeerd worden. Wil je echter een nieuwe speaker dan wil je een site die er mooi uit ziet.

Voor starters ben ik het met Klaas eens. Begin met een gratis theme en focus je content. De thema’s van tegenwoordig zorgen er al snel voor dat je site er mooi uit ziet. Door content ga je bezoekers trekken en zo werken naar sales.

1 like

Een mooi design zou ik niet zo snel doen, meer een ‘snel’ design. Tegenwoordig zijn de meeste bezoekers op mobiel waardoor het design ‘alleen’ op de kleurtjes aankomt. Je kunt veel beter met content scoren dan met design.

Er zijn uitzonderingen natuurlijk:

Ik had de website graag gezien

image

Helemaal mee eens, ga voor een ‘snel design’ qua laadtijd en toch enigszins professioneel uiterlijk! Helaas doet de site het bij mij ook niet Patrick.

2 likes

Wauw haha, dat zijn de echte toppers! :smiley:

Soms schrik ik ook nog wel eens van de sites die uit het jaar 0 lijken te komen, vreselijk!

Maar deze verkoopt echt als een tierelier hoor!

Een ‘mooi’ design is natuurlijk subjectief. Misschien vind iemand het design van de website die @Patrick deelde wel erg mooi.

Ik zou bij de start van een nieuwe website niet teveel tijd aan het design besteden. Installeer een goed WordPress theme en richt je daarna op de inhoud.

Je design upgraden kan later altijd nog!

Maar komt dat door het design omdat het hoogstwaarschijnlijk viral gaat, of omdat het design zo goed is?

ik denk dat het stiekem best slimme marketing trucs in zitten

1 like

We hebben in Nederland toch ook zoiets 123inkt

Spuuglelijk, maar loopt als een tierlier.

4 likes

Nu hebben we een aantal (in mijn ogen lelijke) designs gezien, maar welke designs vinden jullie dan wel weer erg strak voor een affiliate site of voor een webshop?

Ik vind appwiki een hele duidelijke. Mooie rustige uitstraling en erg duidelijk. Zie hieronder de online boekhoudenpagina van Appwiki. (klik even om te vergroten)

1 like

Ik vind hem mooi, maar wel heel lang, denk je niet dat als hij korter zou zijn dat deze dan beter zou scoren?

Ik denk dat ze daar bij Appwiki goed over nagedacht hebben. :wink: @KlaasKoopman ik ben benieuwd wat jij goede voorbeelden vind van affiliate sites of webshops.

Ondanks dat deze site een flinke klap heeft gekregen mbt posities en traffic, vind ik dat GearHungry wel ontzettend mooie designs en contentdesigns inzetten. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze twee voorbeelden: