De lengte van je blogs en artikelen in relatie tot het verder klikken

Google houdt van content, content is King, maar als ik zelf nadenk kan te veel content slecht zijn voor een affiliate marketeer.

Dus is even puur filosofie van de koude grond.

Stel ik lees een artikel in de Volkskrant of NRC met veel diepte en het geeft me eigenlijk alle informatie die ik wil, dan is de kans kleiner dat ik verder ga zoeken. Echter lees ik een mini artikel en denk ik, daar wil ik meer over weten, dan zal ik dus verder zoeken/klikken.

Dus ik schrijf een mooi stuk over ovale strijkplanken met daarin alle informatie, dan is de kans kleiner dat een lezer op een link klikt om meer te weten. daar in tegen als ik het artikel klein houd en naast het artikel links plaats met meer info over die ovale strijkplanken de kans groter wordt dat iemand daar op zal klikken.

Daarom denk ik dat je een website in balans moet hebben tussen lange algemene artikelen die google leuk vind en wat kortere kleine artikelen die eigenlijk naar de producten moeten leiden. Wat de verhouding moet zijn weet ik niet, maar als jullie het weten dan hoor ik het graag.

Leuke discussie Leander; Wanneer is het genoeg en wanneer is het perfect of juist te weinig of teveel.

Ik denk dat dit ook weer een aspect is dat je per pagina zou moeten uitproberen en testen. Maar is het ook niet zo dat je design hierin enorm meespeelt. Iemand klikt op een pagina over ‘ovale strijkplanken’ en ziet boven de fold mogelijkheden om door te klikken naar specifieke info of producten. Dan gaat een groot gedeelte daar al klikken om door te gaan.

De rest zal doorlezen in het artikel en die zul je tijdens het lezen weer moeten uitnodigen om te klikken op een advertentielink of relevant artikel. Eindig daarom ook altijd met een kwalitatieve CTA (aff link of gerelateerd artikel op je eigen site).