De niche waarin je altijd scoort met affiliate marketing

Er is een niche in waarin je altijd kan scoren, zelf als er over die niche nog niks is, of juist het tegen over gestelde als die niche al overlopen is!

Ik weet dat we allemaal naar de heilige graal va niches zoeken, waar kan je geld verdienen online, welke niche betaald het best en hoe ben ik morgen financieel onafhankelijk met slechts 30 minuten werk per dag. Vele zoeken en laten we eerlijk zijn de meeste zoeken hun hele IM leven.

Toch is er een niche waarbij de kans die jij geld gaat verdienen dicht bij de 100% ligt. Natuurlijk blijven er altijd mensen die het niet halen, maar ik ga er even vanuit dat we hier winnaars hebben op dit forum. (PS lees je dit en je bent nog geen lid, meld je dan even aan.)

De niche waarover ik het hebt is de niche die dicht bij jouw staat, ongeacht het onderwerp. Maar het omzetten van passie naar geld verdienen is vele malen makkelijker als vanuit het niets een niche instappen waar je eigenlijk niks van weet, maar waar van je hebt gehoord dat er geld te verdienen is.

Stel je bent gek op katten. Dan is het niet zo moeilijk om daar over te gaan schrijven, plus als het echt je passie is heb je contacten en worden linkjes naar je website vinden relatief makkelijk.
Doordat jij je website vult met katten, weetjes over katten en je op katten meetings met enthousiasme gaat vertellen over je website, zal je sneller volgers krijgen die graag je verhalen lezen. Nu nog zorgen voor de juiste links van ZOOPLUS of zo en de basis is gelegd voor een succesvolle affiliate website.

Maar niet alleen dat, omdat jij in die wereld opgaat, kan je kleine winkels vragen te adverteren, of katteries, etc. De passie zorgt voor content, voor het natuurlijk verkopen en voor je netwerk die je een bliksem start zullen geven.

Daarom is mijn visie, start je met affiliate marketing, start met je passie en je zult zien de eerste euro’s stromen veel sneller binnen dan je denkt.

1 like

Dit is dus waarom het bij zoveel mensen fout gaat. Zij kiezen voor het geld. Zij kiezen voor een onderwerp waarin de markt al verzadigd is en waarmee ze geen affiniteit hebben. Ik denk daarbij vooral aan blogs over online geld verdienen. Vele van hen denken dat ze het ook kunnen want er zijn er al heel veel. En diegene laten het overkomen alsof het voor iedereen toereikbaar is.

De starters moeten beginnen met een onderwerp wat dichtbij hen ligt. Dan is het maken van content een stuk makkelijker. Als je na 5 jaar nog bestaat en je hebt geld verdient dan kan je bloggen over online geld verdienen of onderwerpen waarin je je moet verdiepen.
Juist dit soort voorbeelden maakt het moeilijk om te laten zien dat affiliate marketing werkt. De markt heeft iets te veel mislukkelingen die niet goed van start zijn gegaan.

1 like

Eigenlijk moet je al die blogs eens vragen hoeveel ze verdienen, ik denk dat het gemiddelde niet eens boven de 10 euro per maand uit komt.

Dat denk ik ook. Ze stoppen er meer geld in dan dat er uitkomt. Jammer want hierdoor stoppen ze er mee.

Heel veel IM stoppen eigenlijk al voordat ze begonnen zijn.

Zo zie ik ze het liefst, althans wanneer het mijn concurrenten zijn. Betekent goedkoop sites/content kunnen overnemen.

Maar het is natuurlijk vooral te wijten aan de cursus verkopers met hun praatjes als: Verdien snel geld, word snel rijk, ook jij kunt zo maar duizenden euro’s per maand verdienen, etc.

Affiliate Marketing is en blijft hard / slim werken en daarnaast gewoonweg heel veel geduld hebben. Met name in het begin!

En juist daarom is het goed als je bij je passie blijft, dan gaat het ook niet vervelen. En is de kans op stoppen of een burnout een stuk kleiner.

1 like

Misschien is het interessant om een topic aan te maken waarbij men uitlegt waarom ze in een bepaalde markt zijn gestapt; is het om het geld, of is het ook echt een hobby etc! Ik ben wel benieuwd wat de denkwijze is van de meesten op dit vlak!

In het affiliate project waar ik nu in zit, was eigenlijk een website om destijds mijn concurrentie bij te houden.