De starters fouten die bijna elke beginnende Internet Marketeer en Affiliate starter maken

Internet en affiliate marketing, het lijkt zo makkelijk, maar laten we eerlijk zijn we maken allemaal fouten, zeker bij de start. Ben jij een starter en wil je juist niet in de valkuilen lopen of ben jij al 10 jaar online je geld aan het verdienen en wil je die starter behoeden voor dezelfde fouten die jij eerder maakte, deel het hier.

Eén van de fouten die ikzelf maakte ruim 20 jaar geleden is te denken dat alles van zelf gaat. Ik had mijn website online en was er van overtuigd dat Bill Gates binnen een paar maanden wel met een bod zou komen. Na zes maanden had ik zeggen en schrijven nog geen gulden verdiend en het bod van Bill bleef ook uit.

1 like

De grootste fout die ik bij veel starters zie is het niet toepassen van een gedegen zoektermenonderzoek. Er zijn zoveel die maar simpelweg gaan schrijven en hopen daarmee hoog te komen. Hierdoor missen ze een hele hoop kansen en maken ze het zichzelf een stuk moeilijker!

1 like

@MisterDataFeedheel herkenbaar die gedachte. Toen ik mijn interieurblog startte was ik als de dood dat VT wonen mij een brief zou sturen dat ik moest stoppen vanwege de concurrentie. Dat zij niet wilde dat er nog zo’n goede partij op de markt was die alle inkomsten wegkaapte.
Verder ben ik het met Klaas eens. Ik deed ook geen zoekwoordenonderzoek en sinds ik dat doe zie ik mijn inkomsten stijgen.
Nog een fout die ik veel maakte was te veel luisteren en kijken naar andere. Je kan beter dichtbij jezelf blijven dan teveel kijken naar de grote jongens.

Die zou bij mij niet staan op plek één. Ja belangrijk, maar zijn er niet fouten die veel belangrijker zijn.

Starten zonder plan?
Starten in de verkeerde niche?
Starten zonder budget?

Zoekwoorden kan je inhalen, als je echt in de verkeerde niche zit wordt het moeilijker, of denk ik er nu te makkelijk over?

Op basis van het zoektermenonderzoek leer je wat er nodig is en wat er mogelijk is om daarin te starten. Je merkt dan namelijk al snel of het een niche is waar je uberhaupt wat in kunt betekenen of niet (met of zonder budget). En ook op basis van het zoetkermenonderzoek kun je je plan van aanpak maken (welke pagina’s wil ik graag realiseren, hoe ga ik die pagina’s indelen, hoe zorg ik voor een geschikte url structuur, etc).

Dus mijn manier van werken valt en staat met het zoektermenonderzoek en hoe goed je die uitvoert. Op basis daarvan zet je de volgende stap.

1 like

Bij mijn interieurblog deed ik maar wat. Nu zit ik dus met pagina’s die over hetzelfde gaan en eigenlijk elkaar concurreren. Daarbij als ik sommige teksten beter had geschreven, n.a.v. zoekwoordenonderzoek, had ik nu hoger gestaan.
Ik wil ze ooit nog allemaal een keer nalopen maar het zijn er ondertussen 4.000 :astonished:

1 like

Je hebt 4.000 blog posts?

Op mijn oudste blog. Die bestaat 11 jaar.

1 like

Jij bent mijn held! Diep respect!

Een grote fout die ik trouwens ook nog veel tegen kom: Eerst kijken naar het aanbod en dan pas naar de site die ze willen opzetten. Zo zie ik veel starters die op Paypro kijken naar; wat levert veel op per sale. En gaan dan nadenken hoe ze hier een site omheen bouwen.

Ga liever denken in problemen. Waar is er een probleem en met welke producten en diensten kan ik die problemen oplossen. Durf daarnaast ook zelf partijen te benaderen hiervoor, ipv alleen maar afhankelijk te worden van de netwerken!

1 like

Klopt, er kan een hele hoge vergoeding zijn, maar als het probleem er niet is dan heb je er niks aan. Aan de andere kant als er een groot probleem is, maar een iets lagere vergoeding dan loop je wel binnen.

Vergeet ook niet dat je vanuit de probleemopstelling meer producten/diensten kunt gaan promoten. Denk ook maar eens aan de rechtstreekse mogelijke deals die je kunt sluiten met webshops ipv alleen maar paypro producten blijven promoten.

Wat ik merk is dat toch veel affiliate marketeers zich te veel focussen op één verdien model, terwijl er best veel zijn, als je maar om je heen kijkt.