Design, waar let jij op?

Regelmatig zie ik nieuwe sites met een design uit de jaren 80. En we weten allemaal dat je met een beter design, betere deals kunt binnen halen qua samenwerkingen én de conversie / clickthrough ratio omhoog kunt krijgen.

Voor de basis website (als starter) waar let jij op, wat vind je dat op z’n minst goed moet staan?
En heb je goede en slechte voorbeelden?

Design is zo subjectief, ik begrijp er bijvoorbeeld helemaal niks van hoe sommige websites uit de VS omzet kunnen halen met al die toeters en bellen.

Dat is denk ik voortgekomen uit testen, verbeteren, resultaten bekijken en weer testen enz. Lijkt me wel mooi om daar eens wat dieper op in te gaan, kijken hoe we met design bepaalde omzetten kunnen verhogen. Ik zal kijken of ik daar nog een leuk testproject voor heb staan.

1 like

Stel ik start een nieuwe website waar moet een goed basisdesign aan voldoen?

Ik zou hier graag antwoord opgeven, maar de vraag is te breed.

Stel ik ga op vakantie, wat kost het?

Ik denk dat je niet kan zeggen dat er één design is voor elke doelgroep of elk product.

In dit artikel staan wel een aantal nuttige algemene tips! https://www.orbitmedia.com/blog/web-design-tips/

design is overrated :wink:

Als starter begin met een goede basis template zoals Astra of GeneratePress.
Start daarna met je content, naar mate je groeit kan je je template wat aanpassen.

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar hoeveel % van je bezoekers op mobiel is en start daarmee!

Hele goede tip die door velen wordt genegeerd (zelfs ik helaas).

2 likes