Email marketing, een paar vraagjes

Ik denk over veel verstand te hebben, maar van email marketing weet ik eigenlijk niks. Ja een 20 jaar geleden heb ik flink lopen spammen, toen dat nog mocht, maar nu heb ik een lijst van ruim 800 adressen verzameld en de eerste mail er uit gestuurd, mijn vraag is of dit een normaal resultaat is na 2 uur. En welke nummers en getallen belangrijk zijn en welke niet?

Inmiddels 14 uur onderweg, ik denk dat de resultaten best aardig zijn, maar ik hoor het graag of het ook zo is, of dat het misschien juist slecht is.

Hi, Deze openrate is helemaal niet slecht. https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/email-marketing-benchmarks Volgens deze bron is de gemiddelde open rate 18.0% en doorklikratio 2.6%.

conclusie :slight_smile: Goed gedaan!

1 like

Inmiddels zijn we bijna 2 dagen verder en is de score dus echt goed als ik het goed begrepen heb.

Zeker. heeft het je ook al wat opgeleverd aan commissies? Of ging de mail daar niet over?

Het heeft commissies opgeleverd, maar ook heel veel nieuwe backlinks, 2 voorstellen of ik als gastschrijver in twee online magazines wil gaan schrijven en heel veel nieuwe FB volgers.

1 like

Leuk om te volgen Leander en hele goede openingsrates inderdaad!

Ik denk het laatste screenshot.

Vraag ik me af worden die hard bounce er automatisch uit gefilterd, weet iemand dat?

Een nieuwe nieuwsbrief is er uit. De eerste was een groot succes, nu afwachten of de tweede het ook wordt.
Dit zijn de resultaten van het eerste uur

Nog iets minder openingen na 24 uur, maar de brief zelf krijgt wel meer klikken, dus die zit beter in elkaar.

Mijn laatste mail doet ongeveer hetzelfde:

1 like

We zijn inmiddels enkele dagen verder, en wat ik zie is dat er duidelijk minder mensen de mail hebben geopend en kijk er naar de kop, dan komt hij net te spannerig over. echter zien we wel dat veel meer mensen daarna hebben doorgeklikt.

Ten opzichte van welke periode vergelijk je? Het is nu vakantie dat kan ervoor zorgen dat je open rate een stuk(je) lager ligt.

Dankje, daar had ik nog niet aan gedacht, de vorige mail was in juni, dus de kans is aanwezig dat in een later stadium mensen hem nog openen. Aan de andere kant, reclame e-mails delete je meestal direct nadat je thuis komt van vakantie.

Daarom in deze periode niet blind staren op de open rate. Juli en Augustus zijn altijd wat rare maanden.

1 like