Email marketing, werkt het in Nederland?

In de VS is het één van de manieren om grof geld te verdienen, emaillijsten aanleggen en er lekker op los spammen. Natuurlijk is het voordeel dat de meerderheid in de VS Engels spreekt en je dus honderd miljoen plus potentiele klanten hebt.
De Nederlandse markt is een stuk kleiner en ik heb zelf het gevoel dat Nederlanders veel nuchter zijn als het om email marketing aan komt. maar ik kan er naast zitten.

Dus mijn vraag aan jullie, email marketing, werkt dit in Nederland nog?

Ik heb genoeg voorbeelden gezien dat e-mail marketing ook in Nederland nog steeds goed werkt. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je voor e-mail marketing een band met je gebruikers opbouwt.

Mensen zullen niet snel bij de 1e mail iets via je links kopen. Maar als je genoeg waarde deelt dan denk ik dat je er op de lange termijn heel veel profijt van kan hebben.

1 like

Ok, duidelijk.
Maar toch nog een vraag, wat je eigenlijk zegt is niet met een email partij in zee te gaan die naar B2B klanten schrijft die je nog niet kennen?

Hoe bedoel je dat? Kun je iets meer info geven over de constructie. Verstuurt deze partij mails naar B2B klanten uit hun naam en bevelen zij jou aan in de mail dan kan het wel. Ze vertrouwen dan die partij al.

Zo had ik het nog niet bekeken, vanuit dat perspectief heb je natuurlijk wel een goed punt.