Even voorstellen: Jelle Damen

Dag allemaal,

Ik ben Jelle Damen, 36 jaar oud en woonachtig in Breda. Na mijn studie Informatica ben ik in 2013 begonnen als zelfstandige PHP programmeur. Eind 2016 ben ik per toeval in aanraking gekomen met affiliate marketing omdat ik niet meer afhankelijk wilde zijn van opdrachten / opdrachtgevers.

In de eerste week van 2017 ben ik dan ook gestart met affiliate marketing en heb ik inmiddels 3 websites, waarvan helaas eentje vorig jaar nov. een flinke klap heeft gekregen qua bezoekersaantallen (als iemand een idee heeft waarom dit gebeurd is, let me know!)

Enkele maanden geleden heb ik besloten om fulltime voor affiliate marketing te gaan en is mijn doel om de inkomsten aanzienlijk te vergroten en veel meer te leren op het gebied van SEO etc.

Heb je nog vragen of wil je wat meer over mij weten, laat het me weten :slight_smile:

Welkom bij de Affiliate Community, Jelle!

Hiervoor dienen we te weten wanneer de daling is ingezet en het liefst ook om welke site het gaat. Dan kunnen we even met je meekijken! Er zijn flink wat updates geweest de laatste tijd, waarbij sites gestraft en beloond werden.

Hallo Jelle welkom op het forum.

Waar gaan je websites over en wat zijn je plannen voor de toekomst?

Groeten,

Leander

Uiteraard! Het gaat om de website fitaddicted.nl. Vorig jaar had ik met deze website ruim 1000 bezoekers per dag. Halverwege mei viel het mij op dat de FAQ snippets bij bepaalde artikelen niet meer getoond werden, maar de bezoekersaantallen bleven stabiel. Kijk ik terug in GA dan zie ik dat de daling in bezoekers en rankings zo rond 4 november is begonnen. Sindsdien worden ook de receptensnippets niet meer getoond.

Jelle, ik zie inderdaad dat je twee flinke pieken/dalingen hebt (mei en augustus vorig jaar).
Ik zie nog wel enkele receptensnippets als ik kijk via site:https://fitaddicted.nl/ in Google.
In je backlinks zie ik ook nog een aantal spam backlinks staan, sinds wanneer staan die er, weet je dat?

Kun je aangeven op welke top zoekterm(en) je het meeste bent gedaald? Kunnen we die eens vergelijken met jouw bijbehorende pagina('s).

1 like

Hallo!

Momenteel heb ik een website in de klusniche, mede omdat mijn vader een echte klusser is, dat maak het wat makkelijker om het e.e.a te vertellen. Daarnaast heb ik een website in de gezondheidsniche en een website over online ondernemen.

Qua plannen: voor dit jaar wil ik echt focussen op de huidige websites en deze uitbreiden.

1 like

Ik heb even een fotootje toegevoegd ter verduidelijking:

Vorig jaar stonden de recepten namelijk daar nog tussen.

Ik neem aan dat je doelt op de startpagina links? De meeste daarvan zijn zo eind 2019 / begin 2020 geplaatst (niet door mij). De wat meer “kwalitatieve links” zoals van Margriet.nl komen van dit jaar.

Jazeker, dat zijn vooral de reviewberichten “beste…” berichten. De zoektermen van de laatste zijn dan:

beste aminozuren
beste slaapmasker
beste fitness boek
beste slaappillen kopen zonder recept

Maar ook bijvoorbeeld een review van het boek perfect slapen in 7 stappen. Spontaan gezakt van de top 5 naar de 4e pagina.

Kun je / jullie iets met deze informatie?

Hoe zorg je dat je bij zo’n website altijd de juiste affiliate producten hebt. Doe je dat met de hand of automatiseer je dit?

Betreft de backlinks bedoel ik bijvoorbeeld dit soort sites die staan in je referring domains:
slaanmama.icu mejores.pw cp0802.com alaskacrochet.com knife-sales.com eduboox.nl seekport.com aerobaticapp.com

Ik heb ‘beste aminozuren’ even erbij gepakt en ik zie dat je concurrenten vooral een hogere DA en DR hebben. Je wordt ingehaald op basis van autoriteit ben ik bang, dus zul je daar vooral aan moeten werken. Met een DA11 en een DR van 1 kun je daar nog flink op vooruit!

1 like

Ah, ja klopt maar de meeste van deze links staan al in het disavow bestand. Ik dacht zelf dat ik in mijn artikelen teveel externe links plaatste naar wetenschappelijke bronnen. Dus ik moet werken aan mijn autoriteit (linkbuilding) :slight_smile:

Ja, ik zou gaan werken aan de autoriteit van de site. Vergeet daarnaast niet dat je met die site in een moeilijke branche zit die aardig wordt aangepakt door Google steeds. Health gerelateerde sites hebben al vaker een flinke optater gehad via de updates.

Doe ik altijd met de hand. Let wel, ik heb geen affiliate webshop oid. Het gaat vooral om “beste artikelen” zoals beste professionele boormachine bijv. Dat betekent dan ook onderzoek, advies vragen en testen.

Welkom op het forum Jelle.

He Jelle,

Welkom!

Je komt met bekend voor, wellicht van het andere affiliate marketing forum.

Dank jullie wel @Danielle en @Bert! Inderdaad 2 bekende gezichten haha

Dat kan je automatiseren om zo te zorgen dat je de juiste links/producten bij de artikelen hebt staan.