Geld verdienen met YouTube, als affiliate partner

YouTube gebruiken als affiliate inkomsten bron.

1.000 gebruikers en 4.000 uren kijkplezier dat is er voor nodig om in aanmerking te komen om geld van de Google mannen uit California te krijgen. Dat is best jammer, zeker als je in een micro niche werkt en bijvoorbeeld in de Nederlandse taal, dan wordt de kans behoorlijk klein dat je van uit de VS je centen krijgt voor mooie video content.
Maar het kan ook anders, plaats een affiliate link in je omschrijving en vertel dat ook in je video. Dus ga jij helemaal los over houten multomappen voor A1 pagina’s op YT, zorg er dan voor dat je je kijkers over die link verteld. Zorg dat de link op een normale pagina link lijkt en re-direct deze naar de adverteerder toe.

Wat nog even belangrijk is, is dat je je link niet te ver naar onder plaatst, het liefst zichtbaar zodat een YouTube kijker niet op more hoeft te klikken, maar direct de adverteerder kan bezoeken.

Heb jij nog YouTube tips, hoe je als affiliate partner er meer mee kan verdienen, laat het me weten en post je commentaar hier onder… (ook dit doe je natuurlijk op YouTube, zorg voor die interactie met je kijkers, volgers en lezers, of niet @KlaasKoopman?)

@MisterDataFeed 1000 subscribers en 4000 uren kijkplezier in een Nederlandse microniche is inderdaad niet te doen. Dit is de reden dat ik twee jaar geleden een Engelstalig kanaal in een micronich gestart ben wat nu net de 3000 subscribers heeft aangetikt.

Reclameinkomsten van onze Google vrienden zijn ongeveer ‚ā¨250 per maand. Ik promoot een paar producten in de description van mijn Youtube kanaal en heb er daarnaast voor gekozen om een mailinglijst op te bouwen. Op deze manier kan ik meerdere malen een aanbod promoten.

Goede tip zorg dat je iets waardevols bied in je YouTube video. Bijvoorbeeld een interessante link of een gratis download waarvan mensen de link in de description kunnen vinden. Mensen zijn dan eerder geneigd in je description te kijken en zien ook je affiliate links. Je kunt dit soort tekens :rocket: plaatsen in je beschrijving om je affiliate links meer op te laten vallen.

1 like

Dat is inderdaad wel een goede, zeker visuele tekens zullen mensen helpen. Soms zie ik lappen tekst in de beschrijving en dan onderaan een link. Maar de meeste mensen die YT kijken willen juist niet lezen, maar kijken en klikken.

1 like

Ik denk dat het geld verdienen met YouTube ook echt in je markt moet liggen. Mocht je twijfelen, dan raad ik je aan om te kijken of er video’s online staan in jouw branche. Twijfel je dan alsnog, raad ik je aan om het eens met een aantal video’s te proberen.

Want naast het feit dat je dan een startend YouTube channel hebt, kun je deze video’s ook nog extra inzetten om jouw eigen pagina’s op jouw site te verrijken en sterker te maken!

1 like

Ook daar zit Klaas juist, een eigen video kanaal versterkt de professionaliteit van je website en je niche, zelfs al heb je maar een paar volgers. Door de video in te sluiten op je website verhoog je de beleving.

Klopt helemaal wat @KlaasKoopman zegt. En je hebt kans om ook met een video in de zoekresultaten te komen.