Het beste topic ooit in IM!

“Het beste”, “De goedkoopste”, valse claims worden overal gemaakt, dus ook in IM. In hoeverre gebruiken jullie versterkende claims (Waar of niet) om producten aan te prijzen? En in hoeverre zoeken mensen er echt op en geloven ze het?

Dus score je beter met een blog die begint met “De beste TV’s onder 100 euro”, of juist het beste weglaten en puur op inhoud gaan?

Dat ligt aan de user intent van de zoekterm.
Ik scoor op beide goed.

Je hebt niet het gevoel dat mensen er door heen prikken en denken het zal wel?

zou, kunnen als ze maar op de link klikken :wink:

1 like

Er zijn ontzettend veel websites die werken met termen als ‘beste’ erin en hiermee hun eigen beste top X maken. Betekent dus niet gelijk dat het ook echt de beste X items zijn, maar wel volgens de schrijver. En ja de ene schrijver pakt alleen affiliate producten, de ander pakt beide (dus affiliate en niet affiliate).

1 like

precies wat Klaas zegt en de meeste doen het alleen maar voor de kliks op de aff. link. Niet echt meer doordacht of uitgelegd waarom (Alles voor de klik)

Dit is ook waarom Google met een update van de product reviews komt: Google Update: Product Reviews

Wij hebben ook de beste blogs. Die worden geschreven door mijn man en zijn niet alleen voor de kliks. Een de beste blog wordt door hem niet zo maar geschreven. Hij onderzoekt dit echt aan de hand van bijvoorbeeld testen van de consumentenbond, reviews op sites, enz. Een blog als deze kan hij soms wel een week overdoen. Ook houdt hij ze bij door regelmatig te kijken of zijn de beste top drie nog klopt.
De blogs wel pas geschreven als we weten dat er zoekvolume voor is en dat we weten dat we er sales uit kunnen generen. Maar wel sales waarvan we echt weten dat we de bezoeker hebben geholpen aan het beste product.

Dat klinkt goed, maar het probleem lijkt me de bezoeker te overtuigen dat zijn “beste” ook de echte besten zijn. Hoe doe je dat dan?

Door eerlijk te zijn over alle voor - en nadelen. Deze zetten we onder het product neer.
En als je site een autoriteit is zullen mensen sneller je advies volgen.

Is hier dan niet het gevaar dat je eigenlijk alles kan schrijven, immers je bent een autoriteit dus mensen geloven je toch wel?

Nee, dat is geen gevaar. Want als je een autoriteit bent wil je deze niet kwijt. Dan ga je niet over onzin schrijven want je weet heel goed dat je daar volgers/bezoekers mee verliest.

Oke, dus je autoriteit wordt niet bepaald door je unieke bereik maar door je terugkerende bezoekers en natuurlijk inkomende links die je krijgt door sharing etc.

1 like