Het start met een feed!

Oké niet altijd, als je één of slechts een paar producten via affiliate marketing op het web knalt, heb je geen feed nodig.
Maar is jouw niche reizen, dieren producten, cursussen, auto-onderdelen of één van de duizenden andere niches waarbij er van enkele honderden tot miljoenen producten zijn die je kan veemarkten, dan krijg je te maken met een feed.

Deze feed kan je in tig verschillende vormen en maten krijgen en zijn vaak één van de eerste onderdelen die je krijgt en zal moeten implementeren op jouw website? Maar hoe doe je dat, welke producten wil je hebben en hoe kan je ze verrijken?

Ik zelf ben de oprichter van DoeeX en de laatste jaren doe ik niets anders dan(Affiliate) ondernemers helpen bij het stroomlijnen van hun data en product feeds. Ik neem het handwerk weg en automatiseer het uploaden, filteren en up to date houden van de website. En dat resulteert in dat zij de data juist op de website hebben staan en zich kunnen richten op promoten sales van hun website.

Nu heb ik natuurlijk niet alle wijsheid in pacht, maar ik hoor graag van jullie, wat jullie grootste uitdagingen zijn als het komt op het optimaliseren van één of meerdere data en product feeds. Wta zijn de ergernissen en wat moet echt opgelost worden om beter en succesvoller alles affiliate ondernemer te kunnen presenteren?

Een veelgemaakte fout toon ik ook al in een ander topic op het forum; subid’s. Ik heb het genoegen gehad om te werken met DoeeX en hiermee automatisch subid’s toe te voegen aan mijn feeds.

Achter de schermen ben ik bezig met een artikel waarin ik dit gehele proces uitleg, zodat ook anderen er gebruik van kunnen maken!

Er is niets vervelender dan werken met feeds die incompleet zijn of je limiteren in het publiceren van je content!

1 like

Dit kost je als IM gewoon bakken geld door het niet op de juiste manier te doen.