Het succes van een nieuw forum!

Alles staat of stopt bij de eerste gebruikers van een nieuwe forum. Zeker nu, in een wereld waar er miljoenen fora zijn, hoe lukt het om nog een nieuw forum te starten en succesvol te zijn?

naar mijn mening met de eerste gebruikers, de eerste mensen die eigenlijk het forum vullen met de eerste content. Zonder deze content zal een forum sterven en dat terwijl het zoveel potentie heeft.

daarom is het ook belangrijk in die beginfase de juiste mensen uit te nodigen, mensen die niet alleen een hart voor de starter hebben maar ook voor het onderwerp. Dus vind je oma je tof, maar komt zij niet verder dan poƫzie plaatsjes verzamelen en gaat je forum over iets anders, nodig haar niet uit, maar steek die tijd in het vinden van minimaal 10, maar het liefst 20 of meer potentieel actieve leden en zorg er voor dat je met elkaar het forum vult in die eerste weken.

Misschien heb jij nog andere ideeƫn hoe je een forum kan starten of heb je juist ervaring met het runnen van een forum, deel het hier eens en laten we met elkaar kijken wat we kunnen.

7 Dagen oud en ik zie best wat activiteiten. maar we moeten er nog wel een tandje bijzetten denk ik om het echt succesvol te maken.

Dus schroom je niet nieuwe onderwerpen te starten.

1 like

Wist je dat:

Je in jouw profiel personen kan uitnodigen om deel te nemen aan de affilaite community?

1 like

Exact, mocht je mensen kennen die actief zijn binnen de Affiliate Marketing-wereld, op wat voor manier dan ook, nodig ze uit!

Dit kunnen ook webdesigners, marketeers, netwerken, publishers of adverteerders zijn!

Pas op straks wordt je een tweede SD forum, dat wil je toch voorkomen lijkt me. Meer op kwaliteit dan kwantiteit.

Zeker weten gericht op kwaliteit en niet op kwantiteit. Maar we moeten niet vergeten dat een goede affiliate marketeer niet alles zelf kan doen. Dus wil ik kijken of we ook andere partijen waar we als affiliate marketeer mee te maken hebben, kunnen betrekken bij de community.

SD zie ik overigens meer als een aankoop/verkoop verhaal en niet zo zeer inhoudelijk gericht op informatie.

Ik denk dat dit iets is dat we maar al te graag vergeten. Je hebt gelijk en als je het door rekent dan zie je ook dat uit besteden vaak meer oplevert als alles zelf doen. maar je moet de knop om kunnen zetten.

Zo is dat Leander! Het probleem is vaak het inzicht om het uit te besteden, in combinatie met de al aanwezige/afwezige omzet. Maar dit lijkt mij een heel mooi onderwerp om juist wel op aan te sturen. Je kunt je tijd maar 1 keer uitgeven namelijk!