Je eerste commissie of leadvergoeding kan jij je het nog herinneren?

Je eerste commissie kan jij je het nog herinneren?

Misschien is het al wat jaartjes geleden, in mijn geval 20 jaar geleden, ergens in 2001(Kan een jaar eerder zijn geweest) kreeg ik mijn eerste commissie het was voor de website I-Bazaar. Per click kreeg ik 5 cent en per inschrijving één gulden veertig.
Mijn website was al een tijdje online en opeens kreeg ik een mailtje, er had mijn eerste lead. Wat een heerlijk gevoel was dat, 1,40 had ik zojuist verdiend. In totaal scoorde ik dat jaar minder dan 5 leads met I-Bazaar, maar dat maakte niet uit, het avontuur was begonnen.

2 likes

Mijn eerste sale kan ik mij nog heel goed herinneren, een jongerenvakantie via mij geboekt. Goh wat was ik trots. Leverde mij zo’n 80 euro op voor één enkele sale. Toen wist ik het zeker; affiliate marketing is écht leuk om te doen!

2 likes

Mijn eerste commissie was bijna 10 jaar geleden. Was een complete newbie op affiliate marketing gebied en had een website over thrillerboeken gemaakt waarop de verschillende top10’s subgenres van bol.com op mijn website getoond werden. Met aanvulling reviews van boeken die ik zelf gelezen had. Het was zo gaaf om te zien dat ik hier (een heel klein beetje) geld mee verdiende.

1 like

Het begint vaak met een klein beetje, maar heel veel kleine beetjes is ook groot geld.

1 like

Wat ik grappig vind, is dat het gevoel van de eerste sale bij mij ook terugkomt bij nieuwe projecten. Vorig jaar een testproject opgezet en daar zijn nu twee sales uitgekomen. Totale vergoeding 6 euro en een paar cent. Desondanks voelt het toch weer hetzelfde als de eerste sale, ondanks dat ik elke dag sales binnenhaal via mijn andere projecten.

Hetzelfde geldt overigens voor het toevoegen van nieuwe adverteerders/promotiemiddelen of adverteerders op nieuwe contentclusters op je site. Elke keer dat je merkt dat het werkt, voelt goed!

Ik deel dat gevoel geheel met je.

1 like