Methoden om je te helpen bij het genereren van je eerste verkoop op Amazon.nl

Ik kreeg net deze mail:

Nogmaals bedankt voor het aanmelden bij het Amazon Partnerprogramma. We nemen contact met je op omdat we geen in aanmerking komende verkoopactiviteit op jouw account zien. Ter herinnering, Partner-accounts die niet binnen 180 dagen na aanmelding drie in aanmerking komende verkopen hebben doorverwezen naar Amazon.nl, worden automatisch afgewezen. Op dit moment heb je nog 90 dagen om verkopen te genereren en te voorkomen dat je account wordt afgesloten.

Hoe doen jullie dit ?
Het is volgens mij vrij lastig met een cookieduur van 24 uur…

Amazon werkt echt stukken minder dan het partner netwerk van Bol. Echter had ik die 3 aankopen al redelijk snel behaald, sowieso binnen 30 dagen. Een aankoop kan ook hier voor andere producten worden gedaan, echter is de commissie dan vaak centenwerk.

Zelf en vrienden iets laten kopen? Dan heb je er toch zo drie?

Ik heb een internationale site waarin ik veel Amazon promoot. Mijn account is denk ik al 3x geblokkeerd geweest, omdat ik geen sales kreeg. Volhardend kwaliteit blijven geven en mezelf verbeteren in SEO. Na meer traffic te genereren komen clicks en sales vanzelf.

Toen heb ik me weer aangemeld en kwamen de commissies vanzelf. Truck is inderdaad wel om de juiste producten te kiezen. Soms kan het centenwerk zijn, maar er zijn ook dagen tussen dat je per sale meer dan $10,00 krijgt.

Op dit moment is mijn conversie % ±12% en blijft gelijk bij toename in clicks. Kortom: hoe doe je dit? Ik zeg niet dat ik alles weet, maar als je na 180 dagen geen sale maakt is mijn strategie geweest om niet op te geven en opnieuw aan te melden. Ik heb Amazon meer dan 400 dagen gepromoot zonder ene cent te verdienen. Als het eenmaal begint te lopen kan je leuk verdienen!

Richt je je op de Nederlandse markt? Dan moet je je afvragen of Amazon wel geschikt is. Amazon is zeker bezig met een opkomst, maar bol doet het altijd beter op dit moment. Duitsland en US zijn in dat geval betere doelgroepen.

1 like

Ik ontvang ongeveer 5% van mijn inkomsten van Amazon.nl. Ze staan in de prijstabellen op mijn website sinds een jaar en geven een goede commissie. Vooral bij grote prijsverschillen kopen (vanaf 10,-) Nederlanders bij Amazon.nl, maar als de prijs nagenoeg gelijk is niet.

Ik had het geluk dat een aantal producten simpelweg goedkoper aangeboden werden bij Amazon of alleen verkrijgbaar waren bij Amazon. Dit vermeldde ik dan ook expliciet bij het product. Dit werkten voor mij goed.