Niche domeinnamen tegenover broad en/of brand domeinnamen

Jaren geleden werkte ik nog voornamelijk met niche domeinnamen. Bijv. paarsebanken.nl om daar alleen maar te spreken over ‘paarse banken’. Nog steeds zie ik veel van dit soort niche domeinnamen aangeboden worden, met als onderliggende verkoopreden: er zit flink zoekvolume op.

Daarnaast hebben we natuurlijk nog de broad domeinnamen, gericht op een bepaalde markt, bijv: meubels.nl.

Tot slot de brand domeinnamen, zoals: meubelmarkt.nl.

Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Ik snap dat er veel zoekvolume op zit maar persoonlijk zou ik gaan voor een bredere markt. Dat biedt je meer mogelijkheden.

Ligt natuurlijk ook aan het zoekverkeer en hoeveel pagina’s je daarover wilt maken. Ik ben recent nog https://www.dropshippers.nl gestart. Dat is een soort ‘paarse bank’ want ik had dat trefwoord al op een andere site dus had er geen los domein voor hoeven oprichten. Maar die site is wat generieker en als ik al deze content daar ook op zou plaatsen werd dit onderwerp erg dominant. Dat wilde ik liever niet, dus heb ik alsnog gekozen voor deze nichesite.

Het heeft zeker ook te maken met het aantal pagina’s / subonderwerpen dat je hiervoor kunt verzinnen. Nu vind ik ‘dropshipping’ nog wel een vrij groot onderwerp en niet zo specifiek als ‘paarse bank’. Maar je hebt gelijk, het aantal onderliggende pagina’s/onderwerpen heeft hier ook zeker mee te maken en past het de ene keer beter dan de andere keer!

Trouwens; mooie domeinnaam!

1 like

Kan je al iets vertellen over je verkeer, heb je veel natuurlijk verkeer vanwege de mooie naam?

Kan je al iets vertellen over je verkeer, heb je veel natuurlijk verkeer vanwege de mooie naam?

Haha, dankjewel. En nee, dropshippers is een concurrerende term dus zelfs dat zoekwoord winnen we nog niet. Afgelopen 28 dagen 20K zoekvolume en 457 kliks volgens Google Search Console. Maar ik heb geen haast.

Dat zijn helemaal geen gekke resultaten en je inkomsten bestaan uit affiliate links zie ik?

MisterDataFeed je inkomsten bestaan uit affiliate links zie ik?

Ja, het is niet voor niets dat ik interesse heb in een platform als Affiliatecommunity.nl :wink:

Daarom zou ik zeggen, knal er ook een affiliate linkje van ons tussen. :slight_smile:

Ik ben vrij selectief maar als je een voorstel hebt kun je altijd een privéberichtje sturen.