Raar Analytics probleem

Sinds deze maand heb ik een raar analytics probleem. Er komt nu in 1x veel meer direct verkeer binnen.
Ik kan maar niet vinden waar dit zou moeten zitten.
Het lijkt bijna Thema / Server gerelateerd, iemand enig idee ?

Organisch:
image

Direct:
image

Komt het directe verkeer vanuit een specieke stad of land? Zo niet, dan kun je nog eens kijken of het via één specifiek apparaat komt. Er zijn clickfarms, maar die worden vaak ingezet door concurrenten op Google Ads campagnes. Dat lijkt mij in dit geval niet direct het ‘probleem’. Best case scenario is dat je veel repeaters hebt.

90% komt uit NL, device is mobile + desktop.

Best case zou kunnen maar dat zou geleidelijk moeten zijn en niet in 1x binnen 3 dagen kunnen switchen van organic naar direct.

Hi @Patrick , Ik heb ook wel eens een probleem gehad met een enorme toename in analytics. Mijn probleem was dat ik een analytics code twee keer had toegevoegd. 1x manueel en 1x met een plugin. Misschien een goed idee om te testen hoe je je tracking ID hebt toegevoegd?

Denk niet dat dit jou probleem op gaat lossen, maar is altijd goed om na te denken hoe je je tracking ID integreert op je website.

Hoop dat het je lukt!

waarschijnlijk een JS redirect ??

Je kunt toch heel erg goed binnen Analytics kijken naar waar je traffic vandaan komt? Een redirect komt niet als direct traffic volgens mij. Kun je ook zien op welke pagina’s ze binnenkomen, of is dit puur de home?

dat is het probleem met direct… die komen direct…

image

He he !!! Gevonden. Althans, de eerste resultaten zijn veelbelovend!

https://docs.litespeedtech.com/lscache/lscwp/general/#guest-mode