Resultaat van mijn 1e Affiliate Project

Medio december ben ik gestart met mijn eerste affiliate site, tijd om eens een kijkje te geven in mijn journey. Als Online Marketeer weet ik de weg goed te vinden, maar tot december had ik nooit actie ondernomen om iets voor mijzelf op te zetten.

Resultaten
Na de start in december duurde het zo’n 2 maanden tot de site uit de zogenaamde Google Sandbox was en begonnen tal van pagina’s te ranken en kwamen bezoekers binnen. Ruim 9 maanden later heb ik de volgende stats bereikt:

• 8000 bezoekers afgelopen maand, waarvan 7000 unieke bezoekers
  • 30% van de bezoekers klikt op een affiliate link
  • Conversiepercentage: 4%
  • Totaal omzet sinds januari: Bijna €3000

Omzet per maand:

Januari: €11
Februari: €22
Maart: €66
April: €125
Mei: €353
Juni: €245
Juli: €508
Augustus: €702
September: €702

Al met al dus een mooie stijgende lijn en zeer tevreden met het resultaat én de keuze qua niche.

Toekomst
De frequentie van nieuwe teksten publiceren is nu afgenomen tot +/- 5 per maand. Ik werk tegenwoordig met een vaste tekstschrijver, mede doordat er een mooie omzet wordt gemaakt. Ik heb het idee dat de rek er aardig uit is qua nieuwe content, maar dat bestaande content en rankings nog een flinke boost kan krijgen. Deze maand begin ik met een tweede affiliate site die ik vrijwel op dezelfde manier insteek en learnings uit het eerste project toepas. Een mooie journey so far! :slight_smile:

2 likes

Heel erg mooi resultaat. Denk je dat je de omzet nog kan verdubbelen met je website de komende maanden, of is de rek er echt uit en moet je een nieuw project aanvatten?

Ik zie vooral kansen in het stijgen van rankings. Ik heb slechts enkele nummer 1 posities op keywords van 1000+, zelfs maar 3 a 4. Ik rank nog te vaak op plek 4 tot 10, maar dat is ook niet zo gek natuurlijk na slechts 9 maanden.

Verder maak ik wellicht nog een uitstapje naar Duitsland icm Amazon door pagina’s simpelweg te vertalen.

2 likes

Heel mooi gedaan Mark, mag je trots op zijn! 700 euro per maand verdienen is heel netjes voor nog géén jaar! Schrijf je zelf teksten of laat je ze schrijven? Misschien heb je ook al nagedacht over het delegeren/uitbesteden? Wat ik regelmatig doe is dat ik schrijvers een % geef van de winst i.p.v. betalen per tekst. Ze doen zelf KW research, plaatsen de artikelen op de site, doen zelf internal linking en gebruiken mijn plugins om product data automatisch in te laden. Is misschien ook wel een leuke stap voor jou om het helemaal passief te maken?

Kost even tijd om iemand te vinden die dit wilt kan, maar als je je eigen team hebt gevormd heb je een gemotiveerd team die ook meer gaan/willen verdienen per tekst aangezien ze een % krijgen. Dit is de beste stap geweest die ik heb gedaan om nog meer tijd over te hebben en mijn sites volledig passief te maken. Ik ben benieuwd hoe jij, maar ook andere hier over denken. Besteed je het liever uit of deel je je winst? Misschien ooit een apart topic over maken op dit forum.

Dit heb ik ook wel eens gedaan, wil ik nooit meer naar terug. Dan liever zelf zoektermenonderzoek. Het laten schrijven en plaatsen geef ik wel liever uit handen. Maar waarom een percentage blijven betalen, terwijl je ook eenmalig een klein bedrag kan betalen?

Thanks, ik ben zeker content met de voortgang so far. Ik heb de eerste 80 teksten zelf geschreven, vanaf dat moment ben ik met een vaste tekstschrijver gaan werken die er zo’n 5 per maand schrijft. Ik doe zelf het KW onderzoek (ruime ervaring mee), linkbuilding en plaats de pagina’s. Ik vind het nu ook nog leuk om te doen en kom er qua tijd prima mee weg.

Door het succes ga ik wel een 2e project starten, wellicht dat ik het e.e.a. dan anders aan ga pakken.

1 like

Zo’n 8 weken geleden ben ik begonnen met enkele pagina’s (laaghangend fruit met zoekvolumes) te vertalen naar het Duits en producten van Amazon in te laden. Gisteren mijn eerste commissie hieruit gehaald. Er zijn nu 8 Duitse pagina’s geïndexeerd (zie topic over indexatie probleem), maar dit groeit in een snel tempo. Binnen 10 minuten is een pagina vertaald en live!

Interessant experiment. Heb je die pagina’s zelf vertaald naar het Duits?

Vooralsnog wel, met Deepl. Wanneer het gaat lopen laat ik de teksten nalopen door een native.

Ah oké, kan je zelf ook een woordje duits dan, of laat je enkel Deepl het werk doen?

Hi Klaas, Excuses voor de late reactie. Ik zal mijn ervaring delen in een nieuwe post over dit ontwerp.

Ik spreek zelf ook een woordje Duits, ik zou ook niet adviseren enkel op Deepl te vertrouwen.