Medio december ben ik gestart met mijn eerste affiliate site, tijd om eens een kijkje te geven in mijn journey. Als Online Marketeer weet ik de weg goed te vinden, maar tot december had ik nooit actie ondernomen om iets voor mijzelf op te zetten.
Resultaten
Na de start in december duurde het zo’n 2 maanden tot de site uit de zogenaamde Google Sandbox was en begonnen tal van pagina’s te ranken en kwamen bezoekers binnen. Ruim 9 maanden later heb ik de volgende stats bereikt:
- 8000 bezoekers afgelopen maand, waarvan 7000 unieke bezoekers
- 30% van de bezoekers klikt op een affiliate link
- Conversiepercentage: 4%
- Totaal omzet sinds januari: Bijna €3000
Omzet per maand:
Januari: €11
Februari: €22
Maart: €66
April: €125
Mei: €353
Juni: €245
Juli: €508
Augustus: €702
September: €702
Al met al dus een mooie stijgende lijn en zeer tevreden met het resultaat én de keuze qua niche.
Toekomst
De frequentie van nieuwe teksten publiceren is nu afgenomen tot +/- 5 per maand. Ik werk tegenwoordig met een vaste tekstschrijver, mede doordat er een mooie omzet wordt gemaakt. Ik heb het idee dat de rek er aardig uit is qua nieuwe content, maar dat bestaande content en rankings nog een flinke boost kan krijgen. Deze maand begin ik met een tweede affiliate site die ik vrijwel op dezelfde manier insteek en learnings uit het eerste project toepas. Een mooie journey so far!