Schrijver gezocht!

Hoi allen,

Voor degenen die schrijvers inhuren, kan iemand nog een goede schrijver aanraden? De laatste twee beloven van alles, 10-20k woorden per week geen probleem, maar ik wacht inmiddels alweer 10 dagen op drie teksten van 800 woorden.

Ik heb de aankomende tijd veel tekst nodig en wil ongeveer max 2,5ct per woord betalen. Het zijn vrij eenvoudige teksten.

Ik hoor graag als iemand een aanrader heeft.

Voor dat budget niet. 2,5 cent per woord is voor een volle pagina 12,50 euro. Dat is, in mijn ogen, geen reëel bedrag. Een goede tekst van 800 woorden is iemand een dagdeel mee bezig.

800 woorden, daar heb ik nog geen 30 minuten voor nodig. Maar, de grote maar. Dan moet het precies over dat gaan waar ik verstand van heb. Bijvoorbeeld datafeeds of handelen op de beurs.

Gaat het over totaal iets anders, iets waar ik wel over zou kunnen schrijven, maar de precieze kennis ontbreekt mij gedeeltelijk, dan heb ik voor die zelfde woorden al 2 uur nodig.

Tenslotte, stel ik weet er nog niets vanaf en er wordt gevraagd om een goed inhoudelijk stuk van 800 woorden, dan kan ik er zomaar een hele dag mee bezig zijn.

@Dennis024 jij moet niet gaan zoeken op prijs, maar op kennis, mensen die zeggen dat ze voor een paar centen over alles kunnen schrijven, die bestaan niet. Misschien pakken ze een Engelse tekst gooien hem door Google translate en passen wat woorden aan, dat kan. Maar dat is dan toch niet de tekst die je zoekt.

Ik denk dat je je vraag anders moet gaan stellen, en een oproep moet plaatsen naar schrijvers met kennis van een bepaald onderwerp. En daar dan een prijs aankoppelen.

Mensen die ergens verstand van hebben, hebben daar eerst vrijwillig heel veel tijd in gestoken. Expertise heeft zijn waarde. Het maakt de tekst beter maar niet goedkoper, is mijn ervaring.

1 like

Ik ben totaal geen schrijver en besteed het schrijven dan ook graag uit. Ik werk met verschillende freelance schrijvers. Nu ben ik bijvoorbeeld Writgo.nl aan het testen.

Is er ergens een gemiddelde van prijs voor teksten?

Nee, helaas niet.
Ergens tussen de 2 en 15 cent per woord (of meer). Soms zijn er zelfs schrijvers die een uurtarief afspreken

Het is ook wel afhankelijk van je doel. Natuurlijk wil je dat gastartikelen kwalitatief zijn maar als je die voor SEO maakt dan wil je ze ook betaalbaar houden. Voor teksten die je op je eigen site plaatst ben je meestal bereid wat meer te betalen.

Heb jij al ervaring met Tekstschrijven | VirtualStaff ?

Kijk eens op https://www.schrijversgezocht.nl/
goede ervaring mee ( in het verleden)
Ik schrijf nu alles zelf

Al eens gekeken naar https://www.textbroker.nl?