SEA inzetten voordat je een (SEO) blog maakt

Dit weekend een interessant werkwijze gehoord van de heren van de IMU. In deze video/podcast https://youtu.be/MDyhvRTN03I praten ze over het inzetten van SEO en SEA. Op zich een duidelijk verhaal. Zij geven echter ook aan dat zij soms eerst SEA inzetten om te kijken of het loont om met SEO aan de slag te gaan. Zij testen dan eerst of er sales te halen zijn uit een zoekwoord door er op te adverteren. Als blijkt dat dit zoekwoord werkt laten ze een monsterblog schrijven en gaan ze er echt in investeren.

Iemand hier dit ooit geprobeerd? Ben wel benieuwd hoe jullie dit zien. Want als je een goed zoekwoordenonderzoek doet zou je geen geld hoeven te verspillen aan SEA om nogmaals je zoekwoord te testen.

Om dit binnen Affiliate Marketing te doen, moet je erg goed opletten of dit wel mogelijk is ivm de campagnes die je promoot. Ik heb dit namelijk al eens geprobeerd en blijkbaar was het tegen de regels in van de campagne die ik heb gepromoot.

Maar wat ze hiermee aangeven; Ga je voor een bepaalde zoekterm, kijk dan eerst of het ook wat oplevert, zodra je hier hoog voor staat. Dan hoeft je SEA campagne dus niet eens lucratief (winstgevend) te zijn, het enige wat je wil weten; stel ik kom hoog voor deze term(en), levert dit dan ook wat op.

Zelf ben ik hier niet meer mee bezig, omdat ik bepaalde content tóch op de site wil hebben, of het nu lucratief is of niet. Sommige content behoort namelijk tot de ondersteunende content, zodra het niet (meer) lucratief is.

Ik vind de gedachte heel interessant, maar ik heb er wel een maar bij. Stel je gaat eerst inzetten op PC kopen, dan ben je goed geld kwijt per klik.

Zo denk ik inderdaad.
Mijn website gaat over PC’s kopen, dus zorg ik voor killer content en veel ondersteunt de hoofdcontent.

Je moet het dan ook zien als: Is deze markt interessant om je op te focussen, met SEO. Dus haal je leuke omzetten met je Adwords uit deze termen, dan kan het ook interessant zijn om op SEO gebied hierop te gaan scoren. En dan schakel je Adwords uit (indien niet lucratief).

1 like

Ik heb altijd het gevoel gehad dat als je met Adwords gaat beginnen dat je SEO wegzakt, immers Google weet nu dat je wilt betalen.