Startpagina.nl - Let op: Aanpassing tarieven en werkwijze!

Vandaag hebben de beheerders van Startpagina.nl dochterpagina’s een mail gekregen waarin ze ineens de contracten willen veranderen (en met terugwerkende kracht willen factureren over dit jaar).

Zo moet je 12 euro per maand gaan betalen, per pagina. Kunnen de deelbeheer contracten worden omgezet naar volledig beheer contracten en hier willen ze niet over discussiëren.

In mijn ogen is dit een erg slecht beleid en zo ga je niet om met de beheerders. Daarom zeg ik dan ook mijn contracten allemaal op bij Startpagina.nl, het is het niet waard in mijn ogen!

Wat gaan jullie doen? Of wat vinden jullie van deze werkwijze?

Onderhand heb ik contact gehad met Startpagina.nl en het ligt iets anders dan het op het eerste moment leek.

Deelbeheer zal niet zo maar omgezet worden naar volledig beheer, dit is alleen bij de pagina’s waarvan ze weten dat er wel degelijk omzet behaald wordt. Heb je dus een pagina in deelbeheer met geen omzet, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Heb je een contract op basis van volledig beheer, dan wordt het alleen maar gemakkelijker gemaakt. Je hoeft namelijk geen omzet af te dragen en simpelweg alleen die 12 euro per maand te betalen.

Het omzetten van volledig beheer naar deelbeheer willen ze niet regelen, omdat ze bang zijn dat er dan velen dit willen laten omzetten om zo die 12 euro per maand te omzeilen.

Het doel van hen is om de kosten per maand duidelijk te maken voor de beheerders en zo weet wat je kunt verwachten.

Ik ga de komende maanden testen of ik mijn startpagina in combinatie met mijn website kan inzetten voor outreach. Ik win er nieuwe content + een link mee, zij verdienen 2 linkjes van site met een hoge DA.
Vandaag de 1e tien mensen aangeschreven en al reactie ontvangen. Nu kijken hoeveel er gaan reageren.

Wat een vreemde keuze, lopen ze dan niet heel veel geld mis? De grote linkverkopers verdienen dat makkelijk maar voor de kleinere hobbypagina’s is het misschien wel te veel geld.

Hoewel ik me wel kan voorstellen dat die omzet lastig te controleren is en als ik €150 voor een link betaal ze ook gewoon kunnen rapporteren dat het €15 omzet was.

Ik denk dat ze pagina’s willen overnemen van die, die er eigenlijk niet veel mee doen.

Dan zouden ze de ‘gratis’ contracten niet verlengen en dat doen ze wel. Ik denk dat ze vooral de partijen willen aanpakken die wél omzet draaien maar aangeven dat ze geen omzet draaien.

1 like