Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Ik zal eerlijk zijn, IM is niet (meer) mijn beroep. Mijn bedrijf zorgt er voor dat Affiliates, dropshippers en internetshops de juiste producten krijgen daar waar ze het willen en die dagelijks geupdate woorden. Diverse shops gebruiken het al, Patrick heeft er mee gewerkt bij zijn vorige werkgever en Klaas gebruikt het voor verschillende van zijn succesvolle affiliate websites.

Allemaal leuk dat jullie het gebruiken, maar misschien moet ik het zelf ook eens gaan gebruiken, daarom een IM uitdaging voor mij.

Ik heb dit weekend een oude domeinnaam uit de mottenballen gehaald, die gehackt was, de waarschuwingen om je oren vliegen als je er naar toe gaat en de laatste jaar niet meer liet zien als “apache functioning normally”

De uitdaging is om deze website te voorzien van 100K woorden voor het einde van het jaar en op minimaal 3 zoektermen op de eerste plaats te staan van Google.

Echter daarmee heb ik mijn eigen software nog niet gebruikt, bij elke tekst wil ik de perfecte advertentie laten zien en daar voor wil ik dus mijn software gaan gebruiken. Niet alleen dat ik wil dat het systeem gaat snappen op welke advertenties geklikt wordt en op welke niet en dat dan automatisch gaat aanpassen.

Het wordt echt een megaklus en ik moet het tussen alle andere werkzaamheden doen.

Oja, ik ben niet van plan om ook maar voor inkomende 1 link te gaan betalen!

2 likes

Klinkt als een mooi uitdagend project.

Misschien is het leuk als je hier een keer een demo van je product geeft, als dit mag van Klaas. Feed inladen is bij vele toch nog steeds een uitdaging. Misschien onder een kopje, wat programma’s/feeds zijn er mogelijk.

1 like

Wat heb ik tot op heden gedaan?

1. Naar verschillende partijen geschreven of ze hem uit de risco lijst kunnen halen
  2. 13 pagina’s aan content gepubliceerd
  3. Leuk designtje er tegen aangeknalt
  4. Foto’s geoptimaliseerd
  5. FB pagina aangemaakt
  6. Google analytics toegevoegd
  7. leuke Cookie verklaring geschreven

Ik vind het een leuk idee en zal het eens met Klaas doornemen.

1 like

Mooi project @MisterDataFeed. Tof als je steeds je acties en resultaten deelt dit jaar.

1 like

Dit lijkt mij een mooi onderwerp voor een monsterartikel (was ik stiekem achter de schermen al mee bezig). Hierbij zal het dan vooral gaan over hoe je subid’s handig kunt toepassen (op directe links en productfeeds) en wat je hiermee uiteindelijk kunt.

Ik hoor nog wel of je feedback nodig hebt.

1 like

Inmiddels zit ik op 20 pagina’s.
2 adverteerders met een betaald artikel.
2 affiliate adverteerders, 10 extra staan in de wacht rij.
Aantal woorden op de website is inmiddels over de 10K.

Het aantal gerelateerde backlinks is ergens tussen de 70 en 200, ik heb nog niet een duidelijk overzicht vanwaar dat verschil.

Belangrijkste voor mij is nu, dat de website er gewoon leuk uitziet en ik ben er best tevreden over, leuke hobby om er bij te doen.

2 likes

Lekker bezig. Leuk om ook statistieken te gaan delen hier zodat we groei van de website naar aanleiding van je acties kunnen volgen.

Voorlopige stand in de stats.

Gemiddeld plek 19.7, ruimte voor verbetering
Vertoond op 12 verschillende zoekwoorden, waarvan 1 in mijn top 3 lijstje staat. (Plek 20)
4 bezoekers gekregen via Google, bounce 50%

Dit zijn natuurlijk marginale cijfers, laten we over een maand eens kijken wat de echte cijfers gaan zijn.

Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?

Dat is al snel, handgeschreven content? En hoeveel woorden per artikel ongeveer?

ik ben jaren één van de grootste Nederlandse onafhankelijke producenten geweest in deze niche(2008, de fabriek verkocht), ik heb dus best een aardig netwerk en dan kunnen een paar belletjes genoeg zijn.

Alles handgeschreven content. Als je kennis hebt van een niche dan gaat het schrijven heel makkelijk. De stukken zijn van een paar honderd tot 1500 woorden.

1 like

Kijk, dat klinkt goed. Ik ben erg benieuwd hoe het project gaat lopen, houd ons op de hoogte!

1 like

Inmiddels heeft de website 25 unieke pagina’s
Adverteerders verdubbeld van 4 naar 8.

Wat voor mij nu de uitdaging is, de de layout zo te maken dat er sneller geklikt wordt naar externe adverteerders. Nu ben ik alleen voor look, feel en content geggaan.

Mijn plan is ook om de 5 top 10 lijsten uit te breiden naar 10, maar dat kost tijd. Want hier ga ik op product niveau vertellen. Voorbeeld nagelschaartjes boven de 500 euro, voerbakjes tot 25 euro, etc.

Bedoel je met adverteerders ‘affiliate’ of betaalde artikelen (advertorials oid)?

En hoeveel tijd steek je er per dag in?

Ik bedoel ze beide.
2 hebben betaald de rest op commissie.

Dit project doe ik tussen alles door, dus even mijn gedachte voor 30 minuten op wat anders zetten en dan doe ik het. maar toch ik denk dat ik er de afgelopen dagen 3-4 uur per dag mee bezig was. dat zal uit eindelijk zakken tot 1 uur per week.

https geïnstalleerd
5 extra verhalen
2,54 euro in sales

Langste artikel tot nu toe geschreven, 1660 woorden (53minuten schrijftijd).

Nu ben ik zelf geen grote voorstander van teveel long reads, maar soms moet je gewoon een inhoudelijk verhaal hebben over de niche.

Begonnen met een FB campagne. (Budget 1 euro)

Nee niet om links in te kopen, maar om te kijken of we wat beweging krijgen.

De beweging moet gaan zitten in het delen van stukken die ik heb geschreven, hier mee wil ik voor mezelf zien of ik de juiste snaar weet te raken, of dat ik op een wat andere manier moet gaan schrijven.

Je bent lekker bezig. Echte toewijding.

1 like