Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

De resultaten van de actie waren zeer goed, zo goed dat een bedrijf vroeg of ze mee mochten doen aan de nieuwe actie. Tegen betaling kan alles natuurlijk.
Zojuist de nieuwe actie gestart, en we kunnen het een vliegende start noemen.

Voor het eerst meer dan 1.000 bezoekers (1.113) op één dag naar de website, wat resulteerde in 1.272 affiliate kliks. Ik weet dat het gemiddeld bijna 2 weken duurt voordat ze worden omgezet in een bestelling, dus ik ben benieuwd , ik houd je op de hoogte!

2 likes

Hier zie je het belang van social media en het opbouwen van een achterban.

• Eerste actie, gestart met bijna geen volgers en na €100,- adverteren, zie je goede resultaten.

• Tweede actie, daar heb ik bij aanvang de volgers van de eerste actie en ik gooi er nog eens €100,- tegen aan

• De derde actie is gisteren begonnen en daarin neem ik alle volgers mee van de eerste twee acties en zonder ook maar één euro te hebben uitgegeven zit ik bijna op dezelfde cijfers als in de eerste actie met kosten.

Niet alleen dat, door dat de actie “viraal” gaat zijn er in één dag ruim 300 nieuwe FB volgers bijgekomen en bijna 200 nieuwe Instagram volgers. Dus die €200,- die ik eerder uitgaf, die blijven zich uit betalen, toen, nu en in de toekomst.
Natuurlijk zal ik ook bij deze actie weer €100,- uitgeven, zodat bij de volgende actie nog sneller uit de startblokken kan vertrekken.

2 likes

Wat voor verkopen komen er uit mijn Bol kliks de laatste twee dagen?

LEGO Technic Reddingshovercraft - 42120
Grand Man Boxershort 3-PACK L SIZE 5042 / Amsterdam
Boxershort heren Grand man army 3 pak 5043 -Merkloos-L-Boxershorts
Game over koeltas - puckator
Samsung Galaxy Tab A8 (2019) - 8 inch - 32 GB - WiFi + 4G - Wit

Deze hebben dus niks te maken met waar ik over schrijf. Maar het is een leuke bijvangst!

6 Volgers en 3 filmpjes, ook op YouTube nog een lange weg te gaan. Maar het voordeel is, dat als je start met een goede basis, je wel al kan scoren. Zie ook de onderstaande resultaten.
De filmpjes hebben een duur van 20, 40 en 63 seconden.

image

Wederom maak ik gebruik van mijn FB investering om ook YT te gaan promoten. Het moet een geheel worden.

Het blijft een hobby, maar je wilt resultaat, dus werk je er voor.
Wel heb ik door de SEO vs social media bij mij wordt gewonnen door social media.
Ja 500 bezoekers per maand komen via Google, echter 5.000 bezoekers komen via Social media.
Beide stijgen, echter leent mijn product zich perfect voor sociale media.

Er zit wel een klein nadeel aan Social media, ik moet de bezoekers met een trucje laten klikken, waarbij de SEO bezoeker sneller uit zich zelf klikt.

Wat de omzet betreft, ik vind het tegenvallen de eerste week van September, ik had meer verwacht.

Volgers:
FB 2.200+
IG 375+
YT 30+

Even een handige, na een maand of 2 je oude posts langslopen en mensen die gereageerd hebben opnieuw uitnodigen. Sommige mensen vonden je destijds misschien niet leuk of interessant genoeg, maar je bent nu twee maanden verder en je kunt het nog eens proberen.

image

image

Richten op jonge mensen? Niet dus.

Mijn doelgroep is bijna geheel vrouwelijk en met de nieuwste campagne wilde ik me richten op de groep 25-35. Echter die bleken niet te kopen en behoorlijk prijzig per click.
Leeftijd aangepast van 40 naar 65+ en de boel begon te rollen van 10 cent per click naar 1 cent per click, plus ze blijken ook nog eens veel meer online te bestellen. Eye opener voor mij.

Als het om social media groei gaat, zijn de laatste 4 weken echt top. Groeien in volgers is leuk, maar de betrokkenheid zegt nog zoveel meer!

image

Dit was een normale post, geen weggeef actie, gewoon een foto met een tekst.

image

En dat is een post, met een commerciële link er in.

Totaal aantal volgers is momenteel 2.300

Hier heb ik nog een lange weg te gaan.

image

Niet alles is goed, de eerste helft van deze maand vind ik tegenvallen. Ik zit op hetzelfde niveau als de laatste maand qua inkomsten en ik had toch echt het dubbele verwacht. Ik kan mijn vinger er nog niet achter krijgen waar het aan ligt, maar dat moet beter.

Prachtig om zo te kunnen volgen Leander, hoe gaat het onderhand met de traffic, kliks en sales?

Traffic en kliks blijven stijgen en goed ook, maar de sales deze maand blijven achter bij de verwachtingen.

Eerste product review geplaatst en dit zijn de reacties na 2 uur, ik weet niet of dit goed of slecht is.

image

Het maken van de review, incl. opzetten camera, schrijven tekst en posten was ongeveer 30 minuten. de review zelf duurt iets meer dan 4 minuten.

Inmiddels is de review voor ruim 15 uur bekeken en de teller loopt op. Maar dan denk ik, als je 30 minuten moet investeren voor laten we zeggen 20 uur kijk tijd, dan zal je dus 200 filmpjes moeten maken voor 4.000 kijktijd. Die kijk tijd kan je dan weer omzetten naar YT money! Weet nog niet of het dat waard is.

Wat wel leuk te zien is, is dat je andere videos mee trekt bij het plaatsen van een nieuwe video.

image

Als dit zou betekenen dat je misschien wel aan 50 filmpjes genoeg hebt om die 4.000 uur te halen, dan is het het overwegen waard.

image

Je ziet wel duidelijk dat één filmpje de rest dus mee trekt ook in het totaal aantal uren.

Kijk dit soort comments, daar leef je natuurlijk voor. Zelfs als de inkomsten nog laag zijn.

image

Op sociale media gaat het er om dat je de juiste snaar weet te raken. na 4 uur zijn ruim 1.000 mensen bereikt en heeft bijna 15% op de link geklikt. Tot nu toe zijn er vandaag 3 sales uitgekomen.

Hier was de trigger om te vertellen dat het een hele slechte review was.
image
Het product zelf is niet slecht, maar hoe ik het had gedaan.
Die opmerking levert dan wel weer 300 kliks op.

Eerste podcast gemaakt, om eens te kijken of dat werkt.
Geen idee hoe je daar geld mee kan verdienen, maar het helpt in de uren. De totale podcast duurt nog geen 10 minuten, maar in het eerste uur is er al ruim 2 uur naar geluisterd.

En wat levert een sale je gemiddeld op? En is dat het waard gezien de tijdsinvestering?