Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Ik ben niet blij met de omzetcijfers van September, slechts 15% meer dan augustus en ik had op 100% gerekend. Ik kan mijn vinger er ook nog niet helemaal achter leggen, waar het nu precies aanligt.

Op Maandag 18 oktober heb ik een afspraak met een grote winkel, zij willen kijken of ze een langdurige samenwerking kunnen aangaan. Ze hebben afgelopen maand een tets met me gedaan en die liep boven verwachting goed en beter dan met andere partners. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

1 like

Als je wil kan ik eens met je meekijken, tik me maar aan op Skype!

En die afspraak die je hebt staan ben ik ook erg benieuwd naar, ik denk iedereen hier!

Zonder dalen geen pieken ;-). Ik ben zelfs eens teruggegaan in omzet om vervolgens de maand erop weer door het plafond te gaan.

1 like

Nou, dat wordt dus alles herdenken nu FB en IG wegvallen…

Haha slechts enkele uurtjes toch?

1 like

Goede en relevante content blijft essentieel en in jouw geval zal de combinatie vooral king zijn. Wanneer je een kwalitatief goede landingspagina hebt geschreven kun je deze ook weer gebruiken in je social media strategie.

1 like

image
Oke, ik heb een goede server, dus geen probleem, toch nog een vraag.
Zijn er nog mensen die een gewone PC of laptop gebruiken? Of is Google hier een beetje in de war?

Dit heb ik nog niet eerder gezien, maar komt waarschijnlijk omdat je traffic voornamelijk via social media komt? Ik kijk bijv. ook geen FB op mijn laptop of pc, puur via telefoon.

1 like

Gisteren voor het eerst meer dan €50,- omzet gehaald puur uit affiliate omzet, het is een grote omzet piek in de langzaam opgaande lijn. Eentje die wel een kick geeft natuurlijk.
Echter er blijven slechte dagen tussen zitten die me irriteren, slecht voor mijn humeur.

Maar er zit wel een hele mooie deal aan te komen, als die doorgaat, deel ik later, dan komt er iets uit waar ik 6 maanden geleden niet eens aan had gedacht. Later meer.

Nog 4 dagen en het project is precies 6 maanden onderweg en ik kan de eerste goede balans opmaken.

1 like

Gaaf man! Ik kan mijn eerste 50+ dag nog goed herinneren. Daarna zakte het gemiddelde even wat, en nu haal ik bijna wekelijks wel een 50+ dag!

Ik ben benieuwd naar je samenwerking…

1 like

Door de baby stress even wat andere prioriteiten, maar even een update.

Inkomen loopt oke, maar zoals eerder gezegd had ik wel een hogere piek verwacht.

Volgers op FB, zijn de 3K gepasseerd, op IG de 700 en op YT de 100.

Gemiddeld tussen de 20-30 Google bezoekers per dag, niet heel veel. Maar de sociale bezoekers zijn een veelvoud van dat, dus dat is goed.

Het belangrijkste nieuws kan ik nog niet delen, omdat de contracten nog niet getekend zijn. Echter kan ik wel vertellen dat er twee partijen zijn die me een voorstel hebben gedaan die ik naast elkaar aan het leggen ben. gaat dat door en wordt het een succes (daar moeten we even van uitgaan), dan maak ik een financiële klapper, die ik me 6 maanden geleden bij de start van dit project niet had kunnen voorstellen.

1 like

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met het belangrijkste nieuws, houd ons zeker op de hoogte Leander!

En merk je ook nu je 3k volgers hebt op FB, dat je minder hoeft uit te geven, om dezelfde omzet te genereren?

Dat klopt helemaal, deze maand heb ik zelfs nul kosten om dezelfde omzet te halen.

1 like

Kijk, dat zijn natuurlijk de doelen hiervan. Zo groot mogelijk bereik en dan alsnog dezelfde omzetten of zelfs meer. Wat is nu je doel, bereik vergroten?

Mijn huidige doel is groei van volgers. En dit heeft te maken met de nieuwe aanbieding die ik aan het uit onderhandelen ben. Kan ik nog niks overzeggen, maar het is in een vergevorderd stadium en de contracten kunnen bijna getekend worden.

Dat was precies 2 maanden geleden.
Nu:
FB: 3.100+
IG : 800+
YT: 140+

In 2 maanden tijd dus ruim 1.400 extra volgers.

Gisteren de 2.000ste Google bezoeker gehaald, net iets later als verwacht, ik had het voor het einde van de vorige maand verwacht. De 3.000ste bezoeker verwacht ik toch wel voor de Kerst.

Omzet blijft wat achter, echter is dat omdat de focus is verschoven naar iets nieuws. Gaat dat door worden de affiliate inkomsten marginaal in vergelijk met de andere inkomsten. Risico moet ik nemen.

1 like

Inmiddels is de keuze gevallen voor één bedrijf dat heel graag met me samen wil werken. Het is een bedrijf dat bijna 150 jaar bestaat en me het beste voorstel heeft gedaan.

Gisteren weer een grote stap voorwaarts gezet, de designer is langs geweest en alles is besproken. Alle kosten en risico liggen bij die partij nu en zal tienduizenden euro’s investeren en risico nemen.

Wat het precies is, daar vertel ik nog even niet, maar zodra het echt live is, zijn jullie de “eersten” met wie ik het deel. immers zonder dit Forum, was ik niet gaan testen, doen, schrijven en proberen en was deze deal nooit door gegaan.

2 likes

Spannend Leander, ben erg benieuwd wat eruit gaat komen. Veel succes gewenst en houd ons inderdaad op de hoogte!

Het is heel spannend, maar ook heel frustrerend, want voor het eerst heb ik geen controle over wat ik doen. En dat maakt me ongemakkelijk. maar ook heb ik even het gevoel dat ik er mee stil sta, omdat ik straks alles ga overdragen, dus wat ik nu doe, minder zin heeft. De inkomsten blijven op peil, maar ze groeien niet meer echt.