Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Kleine mijlpaal bereikt, de website heeft nu 50 pagina’s aan content.

1 like

Een heel belangrijk keyword en hoe het langzaam naar boven kruipt in de eerste maand.

Je ziet dat het pas een maand geleden wordt opgepakt en stapje voor stapje omhoog gaat. Plek 30 is nog niet goed genoeg, maar als we dit keyword in de top 10 krijgen voor het einde van het jaar, dan zo dat super zijn.

Wat ook interessant is om te zien, is het verloop, het is niet één rechte lijn, maar elke dag gaat het een beetje naar boven en naar beneden. Two steps forward, one step back.

1 like

Wees niet bang om te veranderen.

Ik had een mooie opgaande lijn, maar de layout, tekst en indeling van bepaalde pagina’s stond me niet aan. Dus heb ik op de website een paar dingen omgegooid. Uit eigen ervaring weet ik dat Google NIET van veranderingen houdt… Dat wil zeggen, niet direct en dat zag je dus in de dagen na de verandering van tekst, inhoud, en indeling, dat op bepaalde zoektermen ik een terugval had. Uiteindelijk trekt het wel weer recht.

Dus zet niet alles terug, als je op eens een terugval ziet, probeer het te verklaren en wacht een paar weken af.

1 like

Voor het eerst 40 zoektermen in de top 20.
In totaal wordt de website nu weergegeven met 400 verschillende zoektermen.

Wat ik alleen nog niet begrijp is dat volgens MOZ de DA ook afhankelijk is hoe vaak een website wordt weergegeven in Google. Dan zou je dus moeten kunnen denken dat de DA langzaam naar boven zou moeten bewegen, echter deze blijft onbewogen. Daarnaast zijn er toch een paar mooie backlinks bijgekomen, maar ook die laten de DA niet bewegen. Ben ik nu gewoon te ongeduldig?

Lijkt me een foutje van analytics. (Resultaten van gisteren)
Ik bedoel, ik weet wat mijn publiek wil lezen, maar een bounce onder de 1%, nee toch?

Vandaag voor het eerst de producten toegevoegd aan de website. bijna 600 producten van 10 verschillende winkels.

Wat verwacht ik hier van?

Eerst een flinke tik van Google op mijn vingers, immers het zal heel veel dubbele content zijn.
Ik verwacht dus dat ik flink zal zakken, echter als ik het de komende weken optimaliseer verwacht ik dat google weer wat aardiger voor me gaat zijn.
De uitdaging wordt de product omschrijvingen te gaan her schrijven… en het liefst elke artikel met minimaal 400 woorden… rekenen we even mee… 400*600= HEEL VEEL WERK!

daarnaast de interne linkstructuur en zorgen dat het automatisch updaten beter gaat, zodat ik uit eindelijk die hele pokken website over het balkon gooi omdat ik er niet meer dan 1 uur gemiddeld aan wil besteden per dag, wat dus nu eigenlijk onmogelijk lijkt.

1 like

100K woorden ben ik nu ruim overheen, rond de 60K woorden zelf geschreven en 100K+ woorden via de import. Echter moet ik die dus allemaal aanpassen en verijken. Dus eigenlijk telt dat niet mee.

3 woorden op nummer 1 van Google, daar zit ik na iets meer dan 2 maandne heel dichtbij.

image

Eén woord is een wenswoord.
Eén woord is een heel mooi woord.
Eén woord is leuk en kan een leuke bijvangst opleveren.

Dus daar is nog ruimte. En dat er ruimte is, kwam ik tegen op een andere website die ik monitor op SEO. De website zelf is zwaar verouderd (design), maar heeft 500 woorden in de top 10 staan.

Hij haalt een CTR van 5.1% in Google, tegen over een CTR van 0,6% bij mij.

De piek van de vorige week, is het dal van deze week. Als het gaat om weergaves in Google.

De eerste maand, wat je ook kan terug lezen, zie je een geleidelijke stijging van het aantal keer dat google denkt: “Die website die gaan we weergeven”. Inmiddels heb ik nu het punt bereikt dat wat een dag of 7-10 een piek was in de weergaves, het inmiddels het dal is in de wekelijkse weergaves.

Nu begin ik me langzaam aftevragen waar de top kan liggen. Zeker omdat de SEO nog zo slecht is. Veel dubbele content, niet op de juiste manier door linken en de website staat vol met spelfouten. Eigenlijk doe ik alles wat google verboden heeft. Behalve dan black hat SEO toepassen.

Tussenstand.
5 termen in de top 5 van Google
29 termen in de top 10 van Google
75 termen in de top 20 van Google
+900 keer per dag weergegeven in Google
300% stijging van het aantal search bezoekers ten opzichte van 2 weken geleden.

Eerste Rich Snippet te pakken.

Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar de eerste is binnen!

1 like

De weggeef actie op FB is goed verlopen.

1. Ruim 500 nieuwe en actieve volgers
  2. Dikke 100 euro aan inkomsten
  3. Een winkel die het bedrag met 50% heeft verhoogd
  4. 2 nieuwe adverteerders

Maar het belangrijkste Goodwill om naar de website te linken en te gaan.

Netto heeft me de actie 100 euro gekost, maar als ik zie wat ik er voor terug gekregen heb, was het alles waard.

1 like

Ik probeer SEO toch echt te begrijpen, maar elke logica ontbreekt me momenteel.

Gisteren voor het eerst 1.000+ keer weergeven in google
website wordt gevonden op 750+ verschillende termen.
40+ termen in de top 10 van Google
100+ termen in de top 20 van Google

image

Als ik alle SEO experts zou moeten geloven, dan doe ik alles fout. En ik ben het met ze eens, maar waarom blijft de website dan toch stijgen en stijgen in Google? Iemand een idee? Of is het zo, als ik het goed zou doen, dan zou de website nog veel hoger staan?

De koper is bij diverse websites lang geweest en komt uit eindelijk toch via mij tot een koop.
De koper is via de weggeef actie op de verkopende website gekomen en heeft weken later een koop gedaan.

Wat ik uit deze info haal is hoe belangrijk het is om een potentiele koper je website te laten bezoeken en ze door te sturen naar winkel, hier door houd je cookies actief en zorg je er voor dat jouw cookie niet verloren gaat aan een andere website.

1 like

De tijd van de lange adem is aangebroken, ja de website wordt gevonden, ja er komt een omzet uit en ja op FB zijn de volgers zeer actief. Maar dat wil niet zeggen dat we er zijn. Op dit moment gaat het allemaal net wat langzamer. Kleine positie verbeteringen, een stukje meer omzet en per dag worden wordt de website elke dag op een paar sleutelwoorden meer gevonden. Naar wat kijk je dan als het lijkt dat het te langzaam gaat en wat kan je doen.

1. Ik blijf schrijven
  2. Ik blijf optimaliseren
  3. Ik blijf actief op sociale media

Zelfs als het nu geen grote sprongen maakt, kijk is dus naar de kleine sprongen. Zoals het belangrijkste sleutelwoord, het woord waar de meeste mensen opzoeken en waar 100-den online retailers op gevonden willen worden. Daar mee werd de website voor het eerst weergegeven in Google op 16 mei en wel op positie 81. In de afgelopen maanden is het langzaam gestegen en sinds gisteren heeft het een gemiddelde positie van 19.5. Goed genoeg? NEE, natuurlijk niet, maar we mogen niet vergeten waar we vandaan komen en dat de race naar de top langzaam gaat. En in dat process moet je ook kunnen genieten van kleine successen.
Naast dat sleutelwoord staan er nog 150 andere termen in de top 20 en ruim 50 in de top 10.

Wederom een nieuwe actie gestart op Facebook en de start is niet slecht.
Binnen de eerste 20 minuten 8 shares, 26 reacties en 125 affiliate clicks.

In totaal is het project nu 3 maanden onderweg en heb ik een omzet van 280+ euro gerealiseerd via affiliate marketing.

Eerste dag met meer dan €20 commissie.
image
Tevens is afgelopen week een nieuwe FB actie van start gegaan.
Op deze actie is massaal door de huidige volgers gereageerd, met als gevolg bijna 1.000 gratis affiliate clicks. Waarom zijn die clicks belangrijk, zodat in de browser van de clicker, het cookie wederom 100 dagen staat. Dus mochten ze een aankoop doen tussen nu en oktober, dan is de kans groot dat we er iets aan gaan verdienen.

1.000 zoektermen dat is het maximale dat Google Search Consul weergeeft, daar ben ik inmiddels overheen, wat betekend dat mijn avarage position zal verbeteren.

Wat ook leuk is dat 2 nieuwe bedrijven zich hebben gemeld om een weggeef actie te doen. Op dit moment laat ik ze alleen het cadeau betalen, in de toekomst mogen ze naast het cadeau een fee betalen.

Nu er bijna dagelijks inkomsten zijn, krijg ik een goedbeeld over de gemiddelde inkomsten en dat maakt het weer mogelijk te gaan berekenen wat ik kan gaan uitgeven.

Zojuist mijn tweede rich snippet aangetroffen, slechts 1 uur nadat ik het artikel geplaatst had.

Verder blijven de sales toenemen, echter natuurlijk niet snel genoeg. Ik denk dat we dit allemaal kennen, als je begint kijk je uit naar je eerste sale. Als je je eerste sale hebt, kijk je uit naar een hogere sale, dan een wekelijkse sale, de dagelijkse sale en na een maand of drie raak je in paniek als je een keer een dagje niks hebt verkocht via de website. (Wat gisteren het geval was).
Maar dan herinner ik me even dat ik 3 maanden geleden ben ik met niks begonnen.

Humor helpt.
Een grootdeel van mijn project is ingevuld met zelf geschreven humor en gesprekken tussen mij en een dier. Dat bevalt zo goed op Facebook, dat ik inmiddels 100% bereik heb ten opzichte van het aantal volgers. Dit resulteert in meer website bezoeken en nu ook meer omzet.

1 like

De dag is nog niet voorbij, maar vandaag het hoogste aantal uitgaande kliks gehaald ne het versturen van een nieuwsbrief.
image
Ook het aantal sales lag ruim boven het gemiddelde

1 like

Heel leuk om te volgen en inspirerend! Binnenkort ga ik je topic van A tot Z doorspitten (heb het nu gedeeltelijk gelezen). Valt het je tot nu toe mee of tegen?

1 like