Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

De tijd van de lange adem is aangebroken, ja de website wordt gevonden, ja er komt een omzet uit en ja op FB zijn de volgers zeer actief. Maar dat wil niet zeggen dat we er zijn. Op dit moment gaat het allemaal net wat langzamer. Kleine positie verbeteringen, een stukje meer omzet en per dag worden wordt de website elke dag op een paar sleutelwoorden meer gevonden. Naar wat kijk je dan als het lijkt dat het te langzaam gaat en wat kan je doen.

1. Ik blijf schrijven
  2. Ik blijf optimaliseren
  3. Ik blijf actief op sociale media

Zelfs als het nu geen grote sprongen maakt, kijk is dus naar de kleine sprongen. Zoals het belangrijkste sleutelwoord, het woord waar de meeste mensen opzoeken en waar 100-den online retailers op gevonden willen worden. Daar mee werd de website voor het eerst weergegeven in Google op 16 mei en wel op positie 81. In de afgelopen maanden is het langzaam gestegen en sinds gisteren heeft het een gemiddelde positie van 19.5. Goed genoeg? NEE, natuurlijk niet, maar we mogen niet vergeten waar we vandaan komen en dat de race naar de top langzaam gaat. En in dat process moet je ook kunnen genieten van kleine successen.
Naast dat sleutelwoord staan er nog 150 andere termen in de top 20 en ruim 50 in de top 10.

Wederom een nieuwe actie gestart op Facebook en de start is niet slecht.
Binnen de eerste 20 minuten 8 shares, 26 reacties en 125 affiliate clicks.

In totaal is het project nu 3 maanden onderweg en heb ik een omzet van 280+ euro gerealiseerd via affiliate marketing.

Eerste dag met meer dan €20 commissie.
image
Tevens is afgelopen week een nieuwe FB actie van start gegaan.
Op deze actie is massaal door de huidige volgers gereageerd, met als gevolg bijna 1.000 gratis affiliate clicks. Waarom zijn die clicks belangrijk, zodat in de browser van de clicker, het cookie wederom 100 dagen staat. Dus mochten ze een aankoop doen tussen nu en oktober, dan is de kans groot dat we er iets aan gaan verdienen.

1.000 zoektermen dat is het maximale dat Google Search Consul weergeeft, daar ben ik inmiddels overheen, wat betekend dat mijn avarage position zal verbeteren.

Wat ook leuk is dat 2 nieuwe bedrijven zich hebben gemeld om een weggeef actie te doen. Op dit moment laat ik ze alleen het cadeau betalen, in de toekomst mogen ze naast het cadeau een fee betalen.

Nu er bijna dagelijks inkomsten zijn, krijg ik een goedbeeld over de gemiddelde inkomsten en dat maakt het weer mogelijk te gaan berekenen wat ik kan gaan uitgeven.

Zojuist mijn tweede rich snippet aangetroffen, slechts 1 uur nadat ik het artikel geplaatst had.

Verder blijven de sales toenemen, echter natuurlijk niet snel genoeg. Ik denk dat we dit allemaal kennen, als je begint kijk je uit naar je eerste sale. Als je je eerste sale hebt, kijk je uit naar een hogere sale, dan een wekelijkse sale, de dagelijkse sale en na een maand of drie raak je in paniek als je een keer een dagje niks hebt verkocht via de website. (Wat gisteren het geval was).
Maar dan herinner ik me even dat ik 3 maanden geleden ben ik met niks begonnen.

Humor helpt.
Een grootdeel van mijn project is ingevuld met zelf geschreven humor en gesprekken tussen mij en een dier. Dat bevalt zo goed op Facebook, dat ik inmiddels 100% bereik heb ten opzichte van het aantal volgers. Dit resulteert in meer website bezoeken en nu ook meer omzet.

1 like

De dag is nog niet voorbij, maar vandaag het hoogste aantal uitgaande kliks gehaald ne het versturen van een nieuwsbrief.
image
Ook het aantal sales lag ruim boven het gemiddelde

1 like

Heel leuk om te volgen en inspirerend! Binnenkort ga ik je topic van A tot Z doorspitten (heb het nu gedeeltelijk gelezen). Valt het je tot nu toe mee of tegen?

1 like

Ik ben nu net meer dan 3 maanden bezig en het gevonden worden valt me heel erg mee, dat had ik zwaarder verwacht. Ook het opbouwen van een FB groep was super makkelijk.

Wat me tegen valt is het intern linken en al het werk dat er bij komt kijken om de juiste mensen te laten klikken op de juiste advertentie.

1.000 Volgers bereikt op FB
image

Maar wat veel belangrijker is, is dat zeer actief zijn er positief reageren op de meerderheid van de posts.
De gun factor begint te komen en dat resulteert momenteel in gemiddeld 2 sales per dag.

Mooi om je journey te volgen! Hoe was de maand juli voor je qua bezoekers en omzet? En welke affiliate platforms gebruik je?

Leuk om te zien dat je ook social inzet en hier succes mee behaald!

1 like

Bezoekers Juli: 2500
Omzet: 250
Platformen: Daisycon, Awin, Tradetracker en Bol (Sinds vandaag)

Mijn grootste uitdaging blijft bezoekers omzetten in omzet, zonder dat de bezoeker het gevoel heeft, dat het alleen maar om geld gaat. Maar het komt er dus momenteel op neer dat elke bezoeker een waarde heeft van 10 cent.

1 like

Dat zijn nette statistieken! Ik zat in Juli op zo’n 9 cent per bezoeker. Ik probeer altijd de combinatie op te zoeken van informerend en koopintentie. Artikelen puur op koopintentie werken uiteraard het beste, echter ervaar je dan meer/betere concurrentie. Bij informerende artikelen is dit al stukken minder en kan ik beter long tail scoren.

1 like

Gemeten over de laatste 50 sales, kom ik er achter dat de gemiddelde tijd tussen de klik en de sale bijna 8 dagen is. Op zich prima, echter meet een partij als BOL slechts over 5 dagen. Dit betekent dus dat de meeste sales die via mij op BOL worden gedaan niet uit betaald worden.

Ik weet niet hoe dit bij jullie werkt, maar als ik ook over 3 maanden zie dat de tijd tussen klik en verkoop zo lang duurt, dan kan je je afvragen of het “GRATIS” promoten van BOL wel zin heeft als affiliate partij.

Gisteren voor het eerst 5 sales op één dag en vandaag voor het eerst 7 dagen in een rij, met elke dag minimaal 1 sale.

Natuurlijk wil ik nu direct als doelstellen dat ik deze maand één dag met 10 sales wil hebben, echter is dat in een maand met veel vakanties erg optimistisch.

Netjes! Ik ervaar bij elke ‘piek’ weer even een ‘dal’, dus probeer niet meer vooruit te kijken ;-). Zonder dalen geen pieken.

1 like

Helemaal mee eens, zeker als je een piek te pakken hebt, dan wil je graag denken dat de piek de standaard is, maar het is slechts een piek. Wel motiveert een piek om deze als een toekomstige dal te zien.

Wie het kleine niet eert…
Vandaag wel al 4 sales, maar de laatste 3 zijn echt minimaal.
image

Ik moet me nog meer gaan inlezen in de vrouw, want blijkbaar spreek ik ze aan.

Hier zie je hoe belangrijk het is dat mensen blijven klikken op de links en de cookie in takt blijft. Bij deze verkoop krijgen 3 partijen commissie. Ik 2x en de andere twee elk 1 keer.