Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Dit is zo herkenbaar, maar maakt het ook leuk :slight_smile:. Zie je een groei in je inkomsten en organische bezoeken?

De inkomsten gaan naar boven, maar omdat dit nu niet meer de belangrijkste focus is, stijgt het minder hard. Organische groei loopt wel heel goed 30-50 bezoekers per dag. Nu komen ze wel op veel niet door klikbare pagina’s, dus daar zou ik me op moeten focussen, om die pagina’s en bezoekers om te zetten in geld. Nu is het puur informatie.

1 like

Gisteren het contract thuis gekregen, dat wordt nu helemaal door lezen, door mij en een jurist, om te kijken of alles er instaat wat we wilde. Als dat zo is, dan gaan we het deze maand echt tekenen en heb ik al mijn rechten uit handen gegeven.
Nou ja niet alle rechten, de rest van mijn rechten had ik al uit handen gegeven toen ik ging trouwen.

1 like

Leermomentje, houd je ver van Covid, Religie en Politie, zelfs als het neutraal is.
Één post over covid (Nutrale post) koste me direct 20 volgers. Ligt blijkbaar gevoelig.

1 like

Oei, maar zo leer je wel je doelgroep kennen. Nu zijn het 20 volgers die je kwijt bent, maar je weet dat je dit nu niet weer hoeft te doen. Dus op lange termijn is dit eigenlijk een winst.

Wat heel mooi te zien is, is de opgang van de gemiddelde CTR en het aantal clicks.

Op 1 link na, heb ik dus zelf geen links gekocht en ga ik van natuurlijk effect uit, met veel content en natuurlijke verwijzingen van andere pagina’s.

Verder gaan we over een week de grote dag beleven en wordt als het goed is het contract getekend, het duurde veel langer als verwacht, maar omdat het geen gewoon contract is moesten er heel veel puntjes op de I gezet worden.

Natuurlijk klinkt het mooi het contract, maar het wil nog niks zeggen, als de andere partij het product niet goed weg kan zetten dan heb ik nog steeds niks.

3 likes

De inkomsten van affiliate lopen langzaam terug, dat was in de lijn der verwachting.

De website is bezig om gesplitst te worden, waarbij een gedeelte zelfstandig blijft doorlopen op affiliate marketing, zonder er verder iets aan te doen, het andere gedeelte, daar voor is het contract afgesloten.

Wat is dat andere gedeelte nu precies? Sommige weten het, andere nog niet, maar hier dus de onthulling.

Vorig jaar ben ik gaan bloggen over mijn huisdier en de producten op mijn website. Dit bloggen werd gedaan met een knip oog en trok steeds meer volgers en bekijks. Ook een boekwinkel pikte het op en bracht me in contact met een uitgever. na wat gesprekken met uit eindelijk 4 uitgevers, is er één uitgever geweest die me een mooi contract heeft geboden voor het schrijven en uitgeven van 3 boeken, plus merchandising.

Het eerste boek ligt in de boekwinkels uit op 26 mei een half jaar later het tweede boek. De boeken gaan over mij en mijn huisdier en dat met een flinke knipoog.

Naast het boek komen er dus T-shirts, mokken, boekenleggers etc. etc. En indien we het goed doen, vertalingen naar het Engels, Duits, Russisch etc.

Het boek is inmiddels gepresenteerd naar de boekhandel toe in de vorm van een catalogus. Mijn boek staat op de voorpagina en wordt als eerste besproken. Als ik het goed begrepen heb, wil dat zeggen dat dit dus ook het belangr9ijkste boek van het jaar voor die uitgever moet worden.

Dat alles gezegd, er is nog geen boek verkocht, alleen heel veel voor inschrijvingen. Het kan zo zijn dat ik de rest van mijn leven uit mijn eigen mokken moet drinken en duizenden boeken zal verstoken in de openhaard. Eén voordeel, ik heb ze gelukkig niet zelf hoeven te betalen. :smiley:

3 likes

YouTube begint ook steeds beter te lopen, met als hoogte punt de video van gisteren.

Ik heb de ontwikkelingen vanaf het begin gevolgd en had al een paar ideetjes de revue laten passeren over wat de deal zou kunnen zijn maar dat kwam in de verste verte niet bij dit resultaat.

Wat ongelooflijk leuk en vet zeg!

Eigenlijk is het nu al geslaagd maar het zou helemaal geweldig zijn wanneer straks honderden of duizenden uit je mokken drinken en je verhalen in het Russisch gelezen worden.

Succes!

1 like

Nou, we zijn precies een jaar onderweg en van affiliate website naar een product gepromoveerd dat volgende maand gelanceerd wordt. Het eerste boek dat uitgegeven wordt telt een kleine 50 verhaaltjes en ik heb er al meer dan 250 geschreven in het afgelopen jaar.
In de voor verkoop zijn er nu 250 verkocht a 15 euro, wat volgens de uitgever een zeer goed aantal is, omdat we pas aan het begin staan. Half juni komt mijn eerste publieke optreden, dan moet ik in Zeeland bij een paar boekwinkels gaan signeren, heel leuk lijkt me dat.

Dat allemaal gezegd, wat heeft het afgelopen jaar me nu gegeven en wat heb ik van de orginele doelen gehaald?

• 100K Woorden, zijn er 92.832 geworden.

• 3X plek 1 in Google, zijn er 11 geworden, en 250 woorden in de top 10. De top woorden staan niet op plek 1 en 2, dus daar was was zeker nog aan te werken. Echter omdat mijn focus naar boek en merchandising ging, ben ik daar mee gestopt.

• Automatiseren van advertenties, daar heb ik gefaald, zeker met mijn achtergrond had ik dat veel beter moeten oppakken. Ik kan heel veel redenen aangeven waarom ik het niet gedaan heb, maar het is geen excuus.

Terug kijkende op alles dan zie ik vooral hoeveel plezier ik er aan heb gehad om het te proberen en weet nu voor mezelf dat het echt mogelijk is om met affiliate marketing een inkomsten stroom te genereren, als je maar de focus en het geduld houdt. Binnen 2 maanden rijk, haha, vergeet het maar. Maar na een jaar een stabiel inkomen dat kan zeker. Echter verlies je je aandacht, dan verlies je ook de inkomsten weer. Mij affiliate website kabbelt nu lekker door en genereerd inkomsten voor een etentje, een weekendje weg. Maar zeker geen volledige inkomen en dit puur omdat ik er geen aandacht meer insteek die ik er aan zou moeten besteden als ik er echt aan wil verdienen. Die inkomsten komen nu ergens anders uit.

Conclusie: Project geslaagd, echter op een totaal andere manier dan ik had verwacht.

Bedankt voor het volgen en het lezen, ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad.

1 like

Dit hangt wel af van je website. Ik heb er een aantal waar ik verder niets meer aan doe momenteel en alsnog elke maand leuke verdiensten uit haal.

Verder ben ik wel benieuwd wat je nu verder gaat doen met dit project, ga je bijv. nog focussen op automatiseren van advertenties oid?

1 like

Dit project laat ik gewoon lopen zoals het is.
Maar verder stop ik er op dit moment geen energie meer in, omdat de focus naar het boek en de merchandising gaat.

1 like

Erg leuk om dit te lezen, bedankt voor de updates.

1 like

Inmiddels is het eerste boek nu ruim een maand in de boekhandel, heb ik meerdere signeersessies achter de rug en komen er nog meerdere aan. De verkoop van de boeken gaat goed, maar het is vooral de merchandising, waarmee nu de eerste tests zijn gedaan, die mijn mond doen open slaan.

In de eerste testen is er in 3 dagen dezelfde winst behaald met de verkoop van niet boek gerelateerde producten als met de boeken zelf. En dat omdat de marge op een boek relatief weinig is, maar op een mok, T-shirt of boekenlegger juist wel heel groot is.

1 like

Toch nog een kleine update, die interessant kan zijn om te delen.

De grootste affiliate adverteerder had 1 nadeel, sales die binnen de eerste 8 minuten plaats vonden werden niet meegerekend. Op zich begrijpelijk en het zou toch wel niet uitmaken dacht ik. Dus wel. Een paar affiliate links heb ik aangepast naar een andere adverteerder en wat blijkt de omzet is met enkele tientallen procenten toegenomen omdat er blijkbaar toch veel mensen direct kopen.

Waar bij de oude adverteerder de gemiddelde aankoop tijd dagen zo niet weken was is dat bij de nieuwe aanbieder flink gezakt.

Mijn persoonlijke conclusie is dus dat ik veel geld heb laten liggen met die oude aanbieder omdat ik van alle directe verkopen geen cent heb gekregen.

1 like

Wat is dat voor vreemde affiliate adverteerder. Dus als men snel een keuze maakt, dan krijg jij niet vergoed? Wat is daar de beweegreden voor, naast het feit dat het hen minder geld kost?

Ik heb geen idee, waarom ze dat zo doen. maar ik denk dat er veel fake kortingswebsites zijn die gebruikmaken van mensen die eerst iets in de winkel willen kopen, dat in hun mandje doen en dan nog even zoeken naar een kortingscode. Dan klikken ze op de link, krijgen geen korting maar de affiliate website pakt wel een “gratis” commissie. Door de acht minuten in te bouwen voorkom je dit misschien?

Ondanks dat ik dus me niet meer focus op de affiliate inkomsten nemen deze elke maand toe. De afgelopen dagen mijn hoogste sale ooit gedaan. Een aankoop van bijna 1.800 via de website.

Alleen jammer dat deze partner slechts 1,5% geeft, in plaats van de andere 5-10%.

Desondanks blijft het natuurlijk een kleine kick geven als iemand via jouw website zo’n grote aankoop doet.