Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Even een update, na een zeer drukke week met normale werkzaamheden.

De website wordt gevonden op 116 verschillende zoektermen.
9 zoektermen in de top 20
2 zoektermen schurken tegen de top 10 aan

Facebook volgers valt nog wat tegen, maar dat verwacht ik met een winactie iets omhoog te krijgen.

1 like

Hier ben ik erg benieuwd naar, kun je meer aangeven wat je wil gaan doen, wat je planning is en verwachtingen zijn?

Mijn plan is elke maand een prijs weg te geven.
Dit om mensen gewend te laten raken aan de website en dus elke maand naar de website te komen en ze eigenlijk dwingen de de uitgaande links te klikken om ze vooraf een prijs te laten uitzoeken, op deze manier hou ik de cookies in stand.
Ik weet uit onderzoek en eigen ervaring dat deze mensen 1x per twee jaar een nieuw product aanschaffen en dat maakt het dus heel interessant voor mij om die cookies in die browser te houden.

Klinkt als een interessante case en wat wil je weg gaan geven? Kortingscodes of vouchers oid? Wellicht in overleg met de shops die je promoot?

100€ shop vouchers, zeker ben ik al contact aan het opnemen met de winkels, of zij het zelf willen verhogen naar 200€

Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte!

Na iets meer dan een maand vanaf de start.

Op ruim 140 zoektermen wordt de website gevonden en voor het eerst 10 termen in de top 20, waarvan 2 in de top 10. Mijn belangrijkste zoekwoord staat nu op plek 8.5

Niet aan linkbuilding gedaan, alleen veel content geschreven en een FB campagne gedaan.

1 like

De extra uitdaging wordt de PS te verbeteren natuurlijk.

1 like

De weggeef actie is begonnen.
Na 1 dag is het aantal FB volgers verdubbeld en hebben er tevens 3 sales plaats gevonden.
Indien in de komende 2 dagen sales plaats vinden heb ik voor het eerst 7 dagen op rij een sale gedaan.

Verder 14 termen in de top 20, waarvan 2 in de top 10 en het totaal aantal termen is gestegen naar bijna 200.

Als de trend van de afgelopen weken zich doorzet ga ik een nieuw doel stellen.

2 likes

Daar had ik dus mijn mond over moeten houden LOL

1 like

Resultaten in Google.

Start 15 april.
16 april - 0 vertoningen
4 mei - 50 vertoningen
17 mei - 100 vertoning
20 mei - 150 vertoningen
22 mei - 200 vertoningen
28 mei - 250 vertoningen

Let wel puur op content geen linkbuilding gedaan, staat nu wel in de start blokken.

De trend naar boven blijft door gaan.

20 termen in de top 20
5 termen in de top 10, met één term in de top 5

Op dit moment kijk ik of ik mijn menu ga her indelen, omdat het aantal pagina’s te groot is voor een prettig menu structuur, en dan vooral als we kijken naar de mobiele menu structuur, die is veel te lang.

Het bounch percentage is inmiddels gezakt van 90% naar net boven de 50% en daarmee ben ik zeer tevreden.

Om de omzet te verhogen, ga ik in de komende dagen op elke pagina een affiliate link zetten, die bijna onweerstaanbaar moet zijn om niet op te klikken. Deze links staan nu alleen op een paar procent van de pagina’s de rest is advertentie vrij, dus dat moet beter.

In de maand mei slechts 6.500 woorden geschreven, inmiddels wel op 31.000 woorden sinds de start in april. Ik wil echt naar een gemiddelde van 10K per maand, anders haal ik me doelstelling niet van 100K woorden voor het einde van het jaar.

Wat ik nu probeer te doen is elke dag kijken in search consul, om te kijken wat de meest gebruikte woorden zijn waarmee Google me vindt, maar die nog te laag in de ranking staan. Voor die termen schrijf ik dan direct een stuk. (Als ik tijd heb).

Wel goed om te weten is, dat het schrijven niet het meeste tijd kost, maar er moet ook een afbeelding bij, deze kost net zoveel tijd als het stuk om die te maken.

Het blijft leuk, gevonden worden op keywords die echt helemaal niets te maken hebben wat waarover je schrijft. Vandaag kwam deze naar boven in de top 20: “in het gips”

Inmiddels wordt de website gevonden op 250 verschillende termen en mijn nieuwe doel is dat de website gevonden moet worden in Google door 1.000 verschillende termen voor het einde van het jaar.

Met gevonden worden bedoel je dan top 10 of simpelweg het resultaat in GSC (prestaties)? Want dat moet zeker haalbaar zijn binnen enkele maanden, mits je genoeg content publiceert!

Met die 1000 bedoel ik het aantal verschillende termen dat Google me mee weergeeft, van die 1000 ga ik dan kijken welke relevant zijn en waarmee ik kan scoren in de top 10.

Kijk zo begin ik de zondag graag.

image

3 zoektermen, in de top 5.
Zit wel een maar aan, ze zijn gemeten over 1 dag en twee van drie zoektermen, zijn iets minder relevant, maar zeker niet onrelevant.

Voor het eerst 25 zoektermen in de top 25.
Eigenlijk bewijst dit dat een pure focus op content werkt.

Het totaal aantal zoektermen waarop de website getoond wordt in Google is ruim 350. Verder komt de website ruim 400 keer per dag naar voren

2 maanden geleden gestart, met een website met nul verkeer en die gebanned was door de meeste antivirus programma’s na een hack 2 jaar eerder.

Zijn er nog dingen die verbeterd moeten worden, ja. Er moet meer inkomsten uitkomen, ik vind de verhouding van het aantal bezoekers tot link klik en de aantal linkklikkers tot koop te laag.

Verder denk ik dat je ook aan andere stromen van inkomen kan gaan denken. Zeker met de nieuwe cookie regels die straks gaan gelden.

Mooie cijfers. Aan wat voor andere stromen van inkomen denk je dan?

Betalen voor aan geschreven stuk plus link op de website, indien het waarde toevoegt aan de website. Hiermee genereer ik in kwantiteit minder maar in kwaliteit meer.

Het aanbieden van content voor andere pagina’s die precies over dit onderwerp gaan. Dus teksten schrijven.

Een betaalde marktplaats er aan toevoegen, waar winkels tegen betaling een deel van hun assortiment naar deze website mogen uploaden.

Verder kan ik aan adsense denken, maar vaak wordt de website er niet mooier op.