Uitdaging: Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Na dik 5 maanden hebben ik de eerste 1.000 bezoekers van google binnen. De volgende 1.000 verwacht ik voor het einde van de volgende maand.
Het had natuurlijk sneller gekund, maar de inkomsten via Sociale media liepen sneller, dus heb ik daar meer tijd aan besteed.
De CTR komt nu al vaak boven de 2% uit, met 1.000 - 2.000 vertoningen per dag in google. Er valt nog veel te winnen, maar tussenstand is niet verkeerd.

1 like

Omdat het nu nog kan, maar het niet eeuwig duurt, een perfecte like score op YouTube.

Zeker bij 4K views is dat geen gek resultaat, maar elke dag komen we dichter bij een duimpje naar beneden.

Ook de kijk gemiddelde zijn redelijk goed. Ik weet niet of iemand anders hier aan YT doet en wat daar de gemiddelde zijn, ik hoor het graag.

1 like

Eerste periode van 28 dagen waarbij er meer dan 1K volgers bij zijn gekomen op FB. Maar nog belangrijker, de verhouding tussen bereik en interactie.

1 like

Gaat de goede kant op, nog tips voor mensen?

Een affiliate strategie uitzetten kost tijd, verhalen dat je binnen een paar weken duizenden euro’s kan gaan verdienen is eigenlijk onzin. Ik heb dit project een jaar gegevens, gewoon om te zien of je vanuit niks iets kan opzetten met terugkerende klanten. Momenteel draai ik break-even of een kleine plus. Maar mijn publiek groeit en groeit en dat is belangrijk.

Waarom vind ik het belangrijk, omdat je publiek kan omzetten in omzet, nu investeer je de omzet terug om verder te groeien, maar op een bepaald moment komt de groei zonder investering en dan kan je gaan harken.

Wat ik doe is heel veel A/B/C testen met mijn publiek, wie zijn ze, wat willen ze, wat willen ze niet. Loopt een post niet, dan haal ik hem weg en schrijf ik het op, loopt een post goed dan kijk ik wat er gebeurt als ik het herhaal. Inmiddels heb ik zoveel info over mijn volgers dat ik gericht een product kan aanbieden. En dat maakt het makkelijker.

Wat wel belangrijk is, ga die interactie aan met je volgers, reageer op alles. Dit maakt ze actiever en dat helpt om weer vaker vertoond te worden.

Ik heb het al een keer eerder laten zien, maar ook nu zie je het weer terug. Door te blijven posten krijg je niet alleen views over de nieuwe video’s, maar wordt er kanaal breed meer vertoond.

Ik ben niet blij met de omzetcijfers van September, slechts 15% meer dan augustus en ik had op 100% gerekend. Ik kan mijn vinger er ook nog niet helemaal achter leggen, waar het nu precies aanligt.

Op Maandag 18 oktober heb ik een afspraak met een grote winkel, zij willen kijken of ze een langdurige samenwerking kunnen aangaan. Ze hebben afgelopen maand een tets met me gedaan en die liep boven verwachting goed en beter dan met andere partners. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

1 like

Als je wil kan ik eens met je meekijken, tik me maar aan op Skype!

En die afspraak die je hebt staan ben ik ook erg benieuwd naar, ik denk iedereen hier!

Zonder dalen geen pieken ;-). Ik ben zelfs eens teruggegaan in omzet om vervolgens de maand erop weer door het plafond te gaan.

1 like

Nou, dat wordt dus alles herdenken nu FB en IG wegvallen…

Haha slechts enkele uurtjes toch?

1 like

Goede en relevante content blijft essentieel en in jouw geval zal de combinatie vooral king zijn. Wanneer je een kwalitatief goede landingspagina hebt geschreven kun je deze ook weer gebruiken in je social media strategie.

1 like

image
Oke, ik heb een goede server, dus geen probleem, toch nog een vraag.
Zijn er nog mensen die een gewone PC of laptop gebruiken? Of is Google hier een beetje in de war?

Dit heb ik nog niet eerder gezien, maar komt waarschijnlijk omdat je traffic voornamelijk via social media komt? Ik kijk bijv. ook geen FB op mijn laptop of pc, puur via telefoon.

1 like

Gisteren voor het eerst meer dan €50,- omzet gehaald puur uit affiliate omzet, het is een grote omzet piek in de langzaam opgaande lijn. Eentje die wel een kick geeft natuurlijk.
Echter er blijven slechte dagen tussen zitten die me irriteren, slecht voor mijn humeur.

Maar er zit wel een hele mooie deal aan te komen, als die doorgaat, deel ik later, dan komt er iets uit waar ik 6 maanden geleden niet eens aan had gedacht. Later meer.

Nog 4 dagen en het project is precies 6 maanden onderweg en ik kan de eerste goede balans opmaken.

Gaaf man! Ik kan mijn eerste 50+ dag nog goed herinneren. Daarna zakte het gemiddelde even wat, en nu haal ik bijna wekelijks wel een 50+ dag!

Ik ben benieuwd naar je samenwerking…