Verkoop jij lucht, of heb je echt toegevoegde waarde als affiliate marketeer?

Wat is jouw toegevoegde waarde?

Laten we even eerlijk zijn, de meeste affiliate links die je online tegen komt hebben geen toegevoegde waarde in het internet landschap. Integendeel, ze zijn de bomen waardoor je het bos niet ziet.

Neem al de nep korting websites, je klikt op de link, krijgt nul korting maar de affiliate website heeft mooi een bezoeker gestuurd naar Wehkamp of Bol en als je iets besteld dan pakt hij zijn commissie.

Dit soort affiliate websites verdienen goud geld, zonder waarde te creëren, immers ik ken bol al en was alleen opzoek naar een kortingscode die er niet is.

Dus even in alle eerlijkheid, waar zit jullie toegevoegde waarde als het om affiliate marketing komt, buiten de verwijzing? of verkoop ook jij alleen lucht?

Auw, je titel klinkt pijnlijk. Ik verkoop zeker geen lucht. Ik wil echt dat onze bezoekers iets heeft aan haar bezoek. Wij zijn daarom ook begonnen met een prijsvergelijker omdat we niet willen dat mensen teveel betalen aan hun babyproducten. Het kan je snel al een paar tientjes schelen als je goed vergelijkt. Ik ben er dus van overtuigd dat ik echt toegevoegde waarde lever.

1 like

Een goede vraag om jezelf steeds te stellen denk ik. Mijn doel is om met mijn websites echt een toegevoegde waarde te zijn op het gebied voor online cursussen. Op de lange termijn de ‘go to guide’ te worden op dit gebied.

Dat was de bedoeling, een beetje prikkelen.

Er zijn zeker veel marketeers die echt toegevoegde waarde bieden, websites die informatief zijn en blog waar je graag naar toegaat. Maar denk aan al die “blogs” en “informatieve” websites die alleen maar werken aan hun ranking met artikelen die goed zijn voor google maar niets te maken hebben met echte inhoud. Een lezer komt daarop en zie alleen een alinea en de meer knop, klik er op en wordt zo naar ZooPlus gestuurd. waar die op dat moment niks te zoeken heeft en weg klikt. Een week later koopt de beste man toch wat bij ZooPlus, niet vanwege het blog, maar omdat hij er al een account heeft en het is kassa voor de affiliate marketeer.

Niks ten nadele van de marketeer, deze heeft het spel perfect gespeeld en wordt voor zijn inspanning beloond, maar de toegevoegde waarde voor het net was nul comma niks.