Verkoop meer dan je aanbiedt

Dus jij ben een expert in groene vrouwelijke tuinkabouters, je weet er alles van en je hebt wel 100 pagina’s geschreven. Als het om die groene dwergjes gaat kan niemand om je heen. Helaas is de markt voor die groene dames in de herfst en winter was rustig. Hoe zorg je er dan toch voor dat je inkomsten blijft genereren met je website.
Naar mijn mening door een paar dingen toe te passen.

1. wijk soms iets van je hoofdniche af en kijk naar producten die je er aan kan linken. Je wordt al heel sterk gevonden op groene vrouwelijke tuinkabouters, dan is de stap relatief klein naar een paar artikelen die gaan over het schoonmaken en onderhouden van tuinornamenten. natuurlijk vertel je ook over de groene dames, maar in je keywords gooi je er ook schoonmaakmiddelen tegen aan voor de tuin.

2. Promoot minder one product shops maar meer bredere webwinkel. Als iemand iets bij een winkel heeft gekocht is de kans groter dat hij terugkomt bij de winkel. Verkoopt de winkel alleen groen vrouwelijke tuinkabouters dan is dat leuk, maar nog leuker zou het zijn als ze die ook bij mediamarkt zouden verkopen en je ook de commissie pakt over de TV die hij 2 weken later koopt.

Deze twee punten zorgen er voor dat je aan de onderkant je omzet zo een aantal procenten kan verhogen en je een meer stabiele vorm van inkomen kan genereren.

Ook dit begint natuurlijk weer met een goed zoektermenonderzoek, zodat je destijds al door zou hebben; als ik alleen over ‘groene vrouwelijke tuinkabouters’ ga schrijven, dan zit ik al snel op een max. Dus in plaats van je site alleen in te richten op dit vlak, pak het gelijk bij het begin breder aan qua domeinnaam/projectnaam. Je kunt je dan eerst alsnog richten op de kabouters, maar daarna kun je uitbreiden naar bijv. ‘blauwe mannelijke tuinkabouters’.

1 like

Het gevaar van breder gaan is meer concurrentie, blij de groene vrouwelijke tuinkabouters kan je natuurlijk je niche domineren en dat wil.

1 like

Je begrijpt me verkeerd. Je kunt de site breder aanpakken, maar je éérst met je site wel richten op alleen ‘groene vrouwelijke tuinkabouters’. Dus in plaats van groenevrouwelijketuinkabouters.nl ga je dan voor bijv. vrouwelijketuinkabouters.nl of zelfs tuinkabouters.nl.

1 like

Interessante gedachte, zo had ik het nog niet bekeken.

1 like