Waar loop je als affiliate marketeer tegenaan

Waar loop jij nu als affilaite marketeer tegenaan:

• de tijd die erin gaat zitten
  • de content creatie
  • het opzetten van de website
  • de marketing
  • iets anders, namelijk:

0 stemmers

Laat het vooral hieronder in de reacties weten.

Eigenlijk valt heel veel samen, maar ik dacht ook aan het op de juiste manier tracken van je sales.

Stel voor je promoot 10.000 producten van 1 winkel, dan zou het toch leuk zijn als je wist wat de hardlopers zijn. Ik geloof dat @KlaasKoopman het ook al aangaf, met je sub ID’s.

Als je dit niet doet als affiliate marketeer loop je meer dan de helft van de tijd producten te promoten die eigenlijk niet verkocht worden.

Waar ik vooral tegen aanloop is wat @KlaasKoopman al had aangegeven: zoekwoordonderzoek, maar dit ook liggen aan het feit dat ik Ahrefs beter moet leren kennen om daar het maximale uit te halen.

Als je de juiste balans moet vinden, ben je niet bang dat je soms te veel in zoekwoorden onderzoek stopt en daardoor minder in de andere aspecten van affiliate marketing?

Dat ligt geheel aan je basis, Leander. Affiliate marketing is vraag en aanbod bij elkaar brengen. Dus aan de ene kant wil je traffic en aan de andere kant een aanbod (affiliate/adverteerders). Ga jij uit van CPC, dan kun je SEO wat minder belichten en gaat het puur om de pagina’s zelf qua conversie etc. Ga je echter uit van SEO, dan zul je hier écht even tijd in moeten steken om een zo goed mogelijke basis neer te zetten waar je op vooruit kunt.

Hier gaat het dan ook bij velen mis, ze besteden te weinig tijd aan hun zoektermenonderzoek. Hierdoor weten ze niet welke potentie hun site heeft en welke pagina’s ze zouden moeten gaan schrijven. En wat krijg je dan? Een paar honderd pagina’s waarvan er maar een paar ranken, terwijl je ook 100 pagina’s kan schrijven waarvan er bijv. 50 - 80 ranken op zoektermen die ook nog zoekvolume hebben.

Daar heb je helemaal gelijk in.