Waar zou jij graag meer over willen weten?

Beste mede affiliate marketeers,

Om iedereen goed te kunnen ondersteunen bij de vooruitgang op het gebied van affiliate marketing, wil ik elke maand een kwalitatief artikel gaan opzetten. Het doel is elk onderwerp tot in de puntjes uit te werken, zodat eenieder die het leest precies weet hoe men dit kan gebruiken om zelf stappen te maken.

Dus ga eens goed bij jezelf te rade en denk na over: Waar loop ik op vast, of waar zou ik nou eens écht meer informatie over willen?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!

Hoe kan je je website snel houden en maken? Aan welke waarden moet je voldoen om, wat dit betreft, goed te kunnen ranken in Google? (ook met het oog op de1 update van volgende maand)

1 like

Leuk, goeie vraag! Ik zou graag (NL) affiliate specifieke informatie lezen, over SEO of website optimalisatie is al veel te vinden. Het eerste wat bij mij naar boven komt:

• Hoe omgaan met affiliate disclaimers? Er zijn steeds meer NL affiliates die bij affiliate links zetten “wij ontvangen een commisie als je iets koop via de ze link”. Andere hebben misschien een paragraaf in de “Privacy” pagina en veel doen helemaal niets.
  • Wat voor call-to-actions werken het beste? Voor een “Beste $Productcategorie” artikel kan je heel simpel een bekijk voorraad op bol.com knop doen of uitgebreid met prijzen, voorraaden en meerdere webshops. De balans hierin vind ik lastig en ik heb nog niet gexperimenteerd met wat meer kliks/sales oplevert.
  • Content is bij mij het grootste bottleneck. Wat betalen jullie voor schrijvers, hoeveel input geef je ze, wat voor prijsafspraken (per woord/uur)?
  • Zijn er platformen die ik beter moet benutten? Is Instagram mijn tijd waard? Tiktok content? Moet ik een podcast beginnen?
  • De nieuwe Google Product Review update probeer ik te volgen, dit kan een voorbode zijn voor een update in NL. Wie zijn de winnaars/verliezers, hoe schrijf je reviews waar ‘expert knowledge about products’ naar boven komt?
  • Wat zijn in NL de grootste affiliate niches? Waar zijn nog kansen, waar is de concurrentie hoog?
3 likes

Leuke voorstellen concorde! Dit zijn écht al wat onderwerpen die er dieper op ingaan, dus ga ik zeker meenemen. Maar voor de eerste artikelen verwacht ik eerst wat meer overkoepelende content te gaan schrijven, zodat ik per onderwerp er later dieper op in kan gaan.

Even tussenhaakjes: de Product Review update komt ook naar Nederland!

Goede voorstellen @Concorde!

Ik zou graag meer willen weten over:

1. Hoe zet je een goede contentplan op / waaruit bestaat een contentplan / waar moet je opletten
  2. Cilo structuur (mist het nog goed is)
  3. Een uitgebreidere versie van zoekwoord onderzoek IGS topic?
  4. Conversie optimalisatie (o.a. zoals @Concorde al aangaf call-to-actions, waar kun je ze het beste plaatsen etc.

Dat zijn prima voorstellen Jelle. Aangezien het zoektermenonderzoek bij velen nog niet goed gaat (zowel beginners als meer ervaren marketeers) lijkt mij dat wel een hele mooie om mee te beginnen!

1 like

Ik zou wel meer willen weten hoe adverteerders denken, waar willen ze nu graag welen niet gezien worden en wat beweegt ze meer commissie te betalen.

1 like