Wat gaat er mis?

Naar aanleiding van de vraag in mijn voorstelrondje:

• veel eigenwijsheid
    Geen goed zoekwoordenonderzoek
    Veel content “overgeschreven” Blogs nageschreven met eigen woorden
    Blog in een niche met veel concurrentie
    Kijk maar eens op snelgeldverdiend punt nl
  • veel eigenwijsheid - Hier dien je toch écht zelf aan te werken, ben je daar wel mee bezig?
  • Geen goed zoekwoordenonderzoek - En waarom niet, waarom focus je je niet eerst daar op om dat goed te leren?
  • Veel content “overgeschreven” Blogs nageschreven met eigen woorden - Dat is inderdaad af te raden, probeer écht unieke content te schrijven. Kijk bij je concurrenten en kijk hoe je dat dus nog beter kunt verwoorden of plaatsen.
  • Blog in een niche met veel concurrentie - Ook in een niche met veel concurrentie kun je scoren op longtail zoektermen, dat doe je nu ook al zie ik.
  • Kijk maar eens op snelgeldverdiend punt nl - Gedaan, zie hieronder:

Zojuist al even gekeken op je site en ook even door mijn tools gehaald. Je hebt meer dan 500 pagina’s en toch krijg je nog erg weinig bezoekers op je site, correct? Als ik naar je site kijk zie ik ook een erg simpel design, althans een design wat mij niet zou trekken om gelijk meer te gaan lezen, hoe is je bouncerate bijvoorbeeld?

Wat ik je aanraad om te doen is:

1. Zoektermenonderzoek; steek hier eens flink wat tijd in!
  2. Url structuur (optioneel; of je gaat voor mappenstructuur of platte structuur)
  3. Contentplan; weet wát je gaat schrijven en hoe je clusters aan informatie binnen je site behandelt
  4. Content realisatie; spreekt voor zich, schrijf kwalitatieve pagina’s die beter zijn dan de concurrent
  5. Linkbuilding; al start je hier op een laag pitje mee, als je de bovenste punten al goed zou doen merk je dat elke link een (klein) verschil kan maken.
2 likes

Eigenwijsheid - uiteraard mee bezig
Goed zoekwoordonderzoek - Naar aanleiding van jouw post over content realisatie en een paar posts van Maarten op het ISG forum had ik een contentplan gemaakt en ben ik daarmee aan de gang gegaan. Mijn laatste blogs zijn daaruit ontstaan
Nog weinig bezoekers? 20 perdag ongeveer
Bounce = 88%

Wat bedoel je met een simpel design?

Groet, Jeroen

Ik heb ook even naar je site gekeken. Gewoon puur als bezoeker. Ik snap wat Klaas zegt. Je ontwerp mag wel iets dynamischer. Ook vind ik het jammer dat je geen duidelijk overzicht hebt van je blogs. Al je blog staan onder elkaar. Als bezoeker vind ik het niet erg om even te scrollen maar ik heb liever de blogs overzichtelijk naast elkaar.
Ook lijkt het wel alsof je als enige zoekwoord geld verdienen gebruikt. Dit staat in elke titel. Hoe uitgebreid is je zoekwoordenonderzoek? Misschien een idee om wat meer afwisseling te gebruiken.

Wel balen dat je al zo lang bezig bent en nog weinig commissies hebt. Hopelijk kunnen we je helpen om dit te vergroten.

1 like

Dank je wel Danielle en Klaas voor jullie reacties!

1 like

Goede tips, ik denk ook dat je nog veel kan halen uit een goed zoekwoordonderzoek en content te maken voor de juiste zoektermen er zijn echt nog wel kansen te vinden.

Je zit in een lastig niche waarin naast hoge concurrentie Google ook extra streng kijkt naar hoe betrouwbaar en autoritair je website is. Google laat menselijke Search Quality Raters een website beoordelen op Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness (E-A-T). Ik denk dat je er goed aan doet om te kijken of je site hierin beter kan worden. Wat maakt jou de expert? Hoe kan je je website betrouwbaarder laten ogen (custom ontwerp, logo, reviews?), kan je je link profiel verbeteren, hoe kan je meer waarde toevoegen voor lezers van je blog?

Nog een paar willekeurige tips die opvielen;

• Zet een nofollow op uitgaande affiliate links
  • Verbeter je interne link structuur; er staat veel content op je site maar je oudere artikelen zijn lastig te vinden. Op /blog/ een andere archiefpagina’s snippets tonen ipv de hele post en dan 10-15 per pagina zou al veel doen
  • Je gratis e-book popup is op mobiel best wel aggresief
  • Vergeet de basis on-page niet: een meta description voor je blogartikelen, hernoem bestandsnamen naar afbeeldingen naar iets nuttigs, vul alt tags in
1 like

Werken popups uberhaubt in Nederland?

JA, die werken zeker

Zijn daar data voor beschikbaar, ik erger me kapot aan die dingen dat ik ze al weg klik voor dat die geopend zijn, En dan hebben we het over de popups die door mijn 3 popup blockers heen zijn gekomen.

Popups moet je testen, het zal niet voor elke site (of zelfs elke pagina) even goed werken. Maar ik heb ook gezien dat het zeker kan werken!

2 likes

bij deze een uitdraai van de inkomsten van een van mijn sites:

Maar idd wat @KlaasKoopman zegt, altijd testen!

@Patrick heb je dit ook als A/B test eens weggezet om te kijken wat het verschil is tov de kliks die je anders op de pagina’s zou hebben? Daar ben ik wel benieuwd naar, of het niet ten koste gaat van bepaalde pagina’s.

@Jeroen1 nu je flink wat leuke tips hebt gekregen, ben ik vooral benieuwd wat nu je plan van aanpak is? Wellicht ook handig om even een uitdagingstopic te openen voor jezelf? Kun je ons mooi op de hoogte houden en heb je zelf een stok achter de deur!

Hoi Klaas! Lijkt mij goed. Kom ik op terug. Morgen ofzo
Fijne avond!

Nu ben ik benieuwd Jeroen, verwacht wel wat vandaag :wink:

1 like