Wat lezen we het liefst op een affiliate forum?

Misschien geen verrassing, maar het eerste topic met meer dan 100 views is?

https://forum.affiliatecommunity.nl/t/wat-is-jouw-hoogste-commissie-ooit-behaald/

Hoe graag we ook van elkaar willen leren, uiteindelijk draait het allemaal om de knikkers en laten we eerlijk zijn, daar draait het ook echt om. De vrijheid is mooi meegenomen, maar vrijheid zonder knikkers is toch net wat minder mooi.

Waar zou jij meer van willen lezen?

1 like

Ik zou wel meer willen lezen waar mensen mee struggelen én waar men successen mee behaald!

Met mijn Google-posities.

Bedoel je dat je niet hoog genoeg staat of is er teveel fluctuatie in de posities?

Beide. Vooral dat ik daarmee struggle. Teksten schrijven, een site (laten) maken, adverteerders zoeken, onderhandelen over commissies… Het is in het begin spannend maar ik doe het al heel wat jaartjes en het gaat me allemaal steeds beter af.

De grote bottleneck blijft toch vooral om al mijn Google-posities te behouden of daar waar mogelijk te verbeteren.

Ik snap wat je bedoelt, soms is het ook niet duidelijk. Dan heb je een opgaande trend met een keywoord en dan opeens zakt dat keywoord 30 plaatsen, maar aan de andere kant stijgt een ander keywoord weer met 20 plaatsen. Het lijkt er soms op dat google iemand anders een kans geeft met hetzelfde keywoord en dat kan frustrerend zijn.

Vergeet niet dat Google continu updates doorvoert, veel meer dan enkele jaren geleden. Dus fluctuatie zul je blijven houden. Hetgeen je het beste aan kunt werken is:

On-page; zorg dat je pagina écht de beste pagina is (en blijft) van de top 10
Backlinks; zorg voor kwalitatieve backlinks van relevante sites
Autoriteit; versterk je site door meer en meer van dit soort kwalitatieve pagina’s op te zetten.

Als je eenmaal op nr 1 staat voor een term, betekent het niet dat je klaar bent voor die term…