Wat zijn en worden de affiliate trends van 2021?

Wat zijn en worden de affiliate trends van 2021? Iemand een idee?

Elk jaar heeft were nieuwe trends en nieuwe mogelijkheden om online een leuke boterham te verdienen. Misschien ben jij een volger of juist een trendsetters als het om IM aankomt. laat eens weten wat volgens jouw de trends worden van 2021 en welke trends inmiddels EX trends zijn en je dus niet meer achter aan moet rennen in 2021.

Poeh dat is nog best een lastige vraag. Ik denk dat we meer headless websites gaan tegenkomen. Daarnaast verwacht ik dat meer en meer mensen gaan werken met data en AI.

Dus zonder kop of menu?

Dat van die AI en data ben ik geheel met je eens, hoe meer je kan automatiseren des te beter.

Hier lees je meer over headless Wordpress bijvoorbeeld: https://www.smashingmagazine.com/2018/10/headless-wordpress-decoupled/

AI wordt meer en meer ook gebruikt. Helaas is het vaak Engelstalig en dus nog niet te gebruiken in Nederlandse talen. Dat zal te maken hebben met de zinsopbouw van het Nederlands. Maar ook dat gaat zeker nog komen!

Ikzelf ben mij aan het verdiepen in Gatsby JS om als frontend app te gebruiken met een wordpress backend. Heb een aantal online lessen gevolgd hierover. Zit wel nog met veel bedenkingen hierbij. Het is echt statisch, veel tools (zoals comments, formulieren, …) moet je omleiden via andere tools. Voor een blog is het in ieder geval geen degelijke oplossing. Voor een affiliate webshop denk ik dus ook niet. Anders headless tools (zoals bv zelf een react app schrijven die gekoppeld is met de REST api van wordpress) kunnen dan weer wel goed zijn.

1 like

Bedankt voor je reactie @samleurs. Denk je dat de huidige beperkingen puur komt doordat het nog niet zo ver ontwikkeld is, of puur over hoe de opzet hiervan is? Dus zou dit in de (nabije) toekomst wel een oplossing kunnen zijn voor betere/snellere sites?

Snellere sites wel, maar als ik het juist voorheb moet je telkens je een nieuwe blogpost maakt, de volledige site refreshen en opnieuw uploaden. Bij het ‘builden’ van de site wordt alle informatie van wordpress gedownload en worden statische pagina’s aangemaakt. Voeg je een blogpost toe, zal je je gatsby site opnieuw moeten builden. Kost je 5 minuten maar het neemt wel heel het dynamische weg. Dan is Next.JS een betere oplossing. Heeft geen out-of-the-box plugin voor wordpress integratie maar is dynamischer.