Website afstoffen, 100K woorden, 3X plek één in Google, en auto advertenties

Resultaten FB campagne.

image

En de eerste volger.

Wat dit me leert is dat als we puur naar dames kijken het vooral 45+ interesse heeft in mijn gekrabbel.

Wat ook goed te weten is dat één bezoeker me 2.5 cent kost, nu moet ik kijken of ik instaat ben 1 op de X om te zetten in een sale. Als ik die cijfers heb, dan kan ik berekenen of het project financieel kans van slagen heeft.

Stel de gemiddelde sale levert me 10 euro op, dan moet dus minimaal 1 op de 390 bezoekers iets via de website kopen die ik aantrek via FB.
Dit gezegd, een tets met 1 euro is wat aan de lage kant, en ik vraag me af of als ik 100 euro investeer nog steeds maar 2.5 cent per bezoeker betaal.

Eerste FB share te pakken van een onbekend persoon.
Bezig met een directory van 1000-1500 uitgaande relevante links, na dat deze klaar, worden alle potentiele partners aangeschreven. Mijn doel is om gemiddeld van elk een stukje tekst van ongeveer 100 woorden te krijgen. Als dat lukt krijg ik dus ongeveer 100.000 woorden aan content er bij, plus heel veel inkomende links. Ookal is het wat optimistisch te denken dat ze allemaal iets terug sturen of gaan linken. maar met 10% ben ik al tevreden.

Maar is dat dan ook content waar je wat aan hebt? Past het binnen je contentplan bijv? Of is het simpelweg opvulling?

Ik zie niks als opvulling, alles moet een toegevoegde waarde hebben.

Waarde voor Google
Waarde voor bezoekers
Waarde voor adverteerders

Het liefst een combinatie van 2/3

Hele interessante ontwikkeling, we worden nu ook weergegeven op de zoekterm: Scheiden zonder zorgen.

Nu heb ik behoorlijk wat bij elkaar getikt de afgelopen week, maar op deze zoekterm heb ik mij absoluut niet ingezet. Zover ik weet, komen mijn onderwerpen hier niet eens bij in de buurt, maar ik ben toch benieuwd hoe Google deze verbinding heeft kunnen leggen.

Ik ben inmiddels de 20K woorden gepasseerd, gemiddeld schrijf ik dus 2.5K woorden per dag. Hier heb ik rond 90 minuten voor nodig.

image

Waar ik nu heel erg naar kijk is op welke woorden wordt de website getoond en zijn ze relevant voor de website. Ook deze ochtend kwamen weer twee nieuwe woorden naar boven en voor beide is direct een stuk van rond de 750 woorden geschreven.

Zelfs als het woord een laag volume heeft, blijft het interessant omdat het de website verrijkt aan informatie die direct met de niche te maken heeft.

Wat ook fijn is, is dat er meerdere berichten zijn gedeeld via FB.

Dus je werkt niet met een gedegen zoektermenonderzoek en een contentplan dat hier op gebaseerd is?

Maar 2,5k woorden per 90 minuten is niet verkeerd! Stel je zou iemand 4 cent per woord betalen en je rekent dat terug, ‘verdien’ je momenteel 67 euro per uur hiermee.

Nee absoluut niet. Dat wil zeggen ik weet precies op welke 3 woorden ik die nummer één positie wil halen, daar heb ik goed naar gekeken. Maar ik ga niet bij elk nieuw woord weer kijken of ook dit woord goed of slecht is. Ik kijk puur naar het feit of het één van de eerste 3 hoofdwoorden versterkt of verzwakt.

Is het een versterkende zoek opdracht en zal hij de rest van de website versterken, maar meer goede informatie dan schrijf ik er een stuk over, anders niet.

Dat aantal haal ik ook alleen maar vanwege de parate kennis, had ik deze niet dan wa sik blij geweest 400 woorden in een uur te kunnen schrijven.

Oké, duidelijk. Ik denk dat je dan alsnog veel interessante zaken zult laten liggen en wellicht later spijt krijgt dat je niet eerst een gedegen zoektermenonderzoek hebt gedaan.

Maar ik ben benieuwd hoe de site gaat lopen!

Ik heb daar een andere gedacht over, ik schrijf alleen waar ik kennis over heb en waarvan ik denk dat mensen meer over willen weten. Dat ik dan wel eens een zoekwoord mis, dat is prima. Echter de informatie die ik schrijf zal ook een eventueel zoekwoord dat ik gemist hebt toch doen oppakken.
Nogmaals ik schrijf niet voor Google, ik schrijf niet voor SEO, ik schrijf puur voor de mensen die mij bezoeken en de info willen delen. En uit eindleijk zal dat beter werken dan technisch te gaan nadenken.

Dat gezegt, ik denk dat 99% van de mensen die beginnen met affiliate marketing en iets minder kennis hebben van het product juist dat zoekwoorden onderzoek moeten doen.

Updates.

40 pagina’s.
14 pagina’s staan nog op het lijstje om gemaakt te worden.
Worden inmiddels gevonden op 30 zoektermen, waarvan 4 in de top 20.
FB adverteren kost me gemiddeld 3 cent per bezoeker of interactie.

Zodra ik 50 pagina’s heb, dan ga ik iets beter naar mijn interne link structuur kijken.

Daar ben ik het geheel niet mee eens. Ik zie veel mensen die zo denken en ‘gewoonweg schrijven’. Hierdoor krijgen ze een site die totaal niet samenhangt, schrijven ze soms pagina’s die elkaar in de weg zitten en dus veel minder gericht op resultaat.

Kijk, dat gaat al de goede kant op, ben benieuwd!

21 euro omzet, sinds de restart
Op 38 zoektermen worden we gevonden
5 zoektermen in de top 20

Wat moet beter deze maand

1. De FB pagina, ik ga een weggeef actie doen, in het verleden wel succes mee gehad.
  2. 38 zoektermen moet voor het einde van de maand 100 zoektermen zijn.
  3. Eerste zoekterm wil ik in de top 10 hebben.

Mee eens, het moet wel bij elkaar passen en een samenhang hebben.

Kleine update.

Erg druk geweest met nieuwe gebruikers op DoeeX, dus dan even wat minder aandacht voor het hobby project. Daarnaast mijn nieuwe PC gekregen, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Zoals een 32 Inch scherm, heerlijk.

Geen pagina’s geschreven, maar wat een effect hebben de geschreven pagina’s. inmiddels wordt het project op ruim 50 verschillende zoektermen gevonden. En zien we dagelijks tien plus uitgaande affiliate kliks, met enkele verkopen per week.

Natuurlijk nog heel veel te doen en het gaat ook gebeuren in de komende dagen, weken en maanden.

Netjes Leander, dat is sneller resultaat dan ik had verwacht! Waar ligt dat aan denk je, dat je al zo snel resultaat en sales haalt?

Ik denk deels omdat er nog heel veel oude backlinks naar de website wijzen, ik zie daar ook inkomend verkeer.
Verder ben ik er nog niet helemaal uit waarom het goed loopt, ik moet daar iets meer induiken.

1 like

Update:

60 zoektermen waarop we gevonden worden.
De laatste 10 dagen gemiddeld 12 uitgaande affiliate kliks, met één dag van 27 uitgaande kliks.

En hoeveel leveren die 120 kliks nu op qua sales en omzet?

lekker bezig Leander. Maar net als Klaas benieuwd leveren de uitgaande kliks ook al inkomsten op?

Op dit moment is het nog te laag, één op 50. Echter nu komen de cookies om de deur kijken en de echte resultaten verwacht ik over een paar maanden pas.

Hier onder hoe het gaat op Google, sinds de start van het project.

1 like