Wie helpt mij verder? Loop vast!

Hi!

De afgelopen 5 jaar heb ik me vrijwel niet bezig gehouden met affiliate websites. Daarvoor wel, met leuke maandelijkse inkomsten. Ook de afgelopen jaren hebben sommige websites nog doorgedraaid, zonder er naar om te kijken.

Ik wil me echter weer meer met deze tak van sport bezighouden. Echter loop ik tegen een aantal dingen aan. Hopelijk kan ik hier antwoorden vinden op mijn vragen.

Website opzetten
Dit is geen enkel probleem. Heb mijn eigen script geschreven welke feeds kan inladen van TradeTracker, Daisycon, Awin etc.

De websites draaien, de bezoekers vinden de website in Google:

Echter zijn de posities vaak laag. Tientallen / honderden zoekwoorden waarop de website gevonden wordt.

Mijn eerste vraag
Mijn eerste concrete vraag is, wat te doen om de posities te verhogen? Teksten schrijven voor elk product? Linkbuilding? Hoe pakken jullie dit aan?

Mijn tweede vraag
Stel je schrijft een mooie tekst over de Eiken tafel 300x200 cm met hoogglans lak. Vervolgens stopt een aanbieder of verdwijnt het product uit de feed. Dan is de tekst nutteloos geworden? Hoe doen jullie dit?

Alvast dank voor de reacties!

Mijn eerste vraag
Mijn eerste concrete vraag is, wat te doen om de posities te verhogen? Teksten schrijven voor elk product? Linkbuilding? Hoe pakken jullie dit aan?

Dit zou de basisvraag moeten zijn, voordat je je site gaat opbouwen. Waar leg je de focus, zijn dit pagina’s met als onderwerp ‘beste product x’ en daarover schrijven. Of wil je juist per product gevonden worden? Linkbuilding zal uiteindelijk sowieso een must zijn.

Mijn tweede vraag
Stel je schrijft een mooie tekst over de Eiken tafel 300x200 cm met hoogglans lak. Vervolgens stopt een aanbieder of verdwijnt het product uit de feed. Dan is de tekst nutteloos geworden? Hoe doen jullie dit?

Klopt, dat is het grote nadeel om per product te gaan schrijven. Wat je wel kunt doen is om algemener het onderwerp aan te pakken (eiken tafel) of (eiken tafel met hoogglans), mits je er meerdere aanbieders voor kunt vinden. Heel simpel gezegd; als er commercie op zit (kijk bijv. of er adwords voor wordt ingezet) en er zit een zoekvolume op de termen, dan zijn er vaak ook wel shops die op jouw pagina willen, mits je goede traffic weet te behalen door topposities.

Dank voor je input Klaas!
Genoeg stof om even over te denken de komende tijd en een plan te maken.

1 like

Klopt. Dat doe ik dus meestal ook niet. Net als @KlaasKoopman al aangeeft zoek ik meestal eerst naar zoekwoorden waarvan ik weet dat er meerdere advertenties zijn en ik dus snel kan wisselen. Ik zie dat andere affiliates wel soms op dit verkeer inhaken. Vaak met goede resultaten, want juist dat hele specifieke verkeer converteert erg goed, maar het is mij te tijdrovend om content te maken en laten rnaken als ik weet dat de kans groot is dat het tijdelijk is.

1 like