Wie werkt er ook samen met odysseyattribution

Ik werk er nog niet mee maar was al heel lang op zoek naar een affiliate voor kruidvat. Ik ga mij aanmelden en dan kijken hoe het werkt.

sterkte… :grimacing:
ik ben benieuwd…

@Patrick jij bent er niet zo tevreden over toch? Kun je hier aangeven wat er mis is met deze partij, wellicht interessant voor anderen. En wellicht kan iemand je erbij helpen waar mogelijk.

Nee, helemaal niet tevreden. Ik kan helaas niets terug zien. Ook al heb ik SubID’s ingevuld.
Niets is terug te zien of te herleiden. Op deze manier kan ik niet zien welke artikelen nu beter presteren en waar ik moet optimaliseren.
Ik krijg al meerdere maanden te horen dat het nog wel even gaat duren…

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn @Patrick en @Danielle.

Ik heb een reactie terug…

We hebben het hier vorige week uitgebreid over gehad over de livechat van Odyssey. We kunnen best even bellen maar er is sindsdien niets veranderd. Ik verwacht dan ook niet je hiermee te kunnen helpen, dit soort ‘custom’ analyses over de performance van je verschillende linkjes worden door de meeste publishers aangepakt buiten Odyssey om.

:exploding_head:

Dan wellicht werken met de data die je kunt gebruiken. Gebruik bijv. ThirstyAffiliates zodat je weet waar veel kliks op komen. En vraag hen eventueel hoe die ‘meeste publishers’ het dan aanpakken, zodat je dit ook kunt toepassen?

Ik zit er nu sinds een paar dagen (noodgedwongen) bij. Ook niet tevreden vanwege gebrek aan overzicht en idd is niets te herleiden.

Ook moet je voor iedere website een apart account aanmaken, erg omslachtig.

Ik ben ook bang dat de tracking niet helemaal gaat zoals het hoort… Maar dat is nog te vroeg om te oordelen. Zal binnenkort even proefbestelling(en) plaatsen.

tja, over de tracking is ook wel wat te zeggen, maar ik wil eerst weten welke pagina’s goed presteren en welke niet.

Dit is hoe de tracking eruit ziet:

Ja die transaction journey doen ze helemaal goed. Dat is ook de eerlijkste verdeling naar mijn mening.

Maar heb het gevoel dat ik veel sales misloop. De conversie van de webshop die ik promoot ligt stukken lager in Odyssey dan voorheen op Awin (waar ze toen waren aangesloten).

afgelopen maand heb ik meer dan 50% aan sales verloren, en ik weet niet waardoor het komt…

Zijn je posities hetzelfde gebleven? Is je traffic hetzelfde gebleven? En aantal kliks / sales (evt tov elkaar?)

Reactie van de ontwikkelaar die mij helpt…

Honestly the docs are really not designed in a way they would be easy to consume at all.
I wonder if anyone is actually using them, at least from the Publisher side.

For example, we’d have to ask you to list out all of the advertisers you’re working with by number (i.e. Decathlon is “3”) in order to even get the data that is provided.

It’d be great if they could provide a transaction API which also included source data, based on time ranges, like many platforms do.

Ik heb nu data van ong. 10 dagen. Conversie is ook flink gedaald. eCPC niet drastisch, maar dat kan ik nu nog niet goed vergelijken.

Ik zie dat we dezelfde shop promoten, dus het zal vast geen toeval zijn… Ik laat het je weten als ik meer weet.

Reactie Odyssee:

Ik heb dit besproken met het development team. Het is duidelijk wat er benodigd is, dit kunnen we toevoegen. Ik ga het dus op de roadmap laten zetten zodat het in een sprint mee genomen kan worden.

:exploding_head:

Wat ik vreemd vind is dat een netwerk z’n tracking niet in orde heeft, althans zo lijkt het. Een publisher wil toch precies weten waar de kliks en sales vandaan komen? Al is het door zelf een subid toe te voegen? Of mis ik iets?

een sub-id kan ik inderdaad toevoegen, daarna houdt de tracking voor mij op.

Wacht je kunt wel een subid toevoegen, maar ziet dit nergens terug?

Klopt inderdaad. Maar vandaag weer een reactie terug:

Het is natuurlijk zo dat Odyssey op een hele andere manier werkt dan Awin, wij hebben geen eigen tracking en daarnaast passen we multi-touch attributie toe in plaats van last click attributie.

Verder is het kunnen ophalen van het utm_content veld binnen het Decathlon account iets wat is mee genomen in de huidige sprint, ik verwacht dus dat ook dat niet meer al te lang zal duren.

Waarom hebben ze de functie om een subid toe te voegen dan, als je er uiteindelijk niets mee kunt?

Hoe dan ook, lijkt me dat je het gewoon even moet laten zoals het is bij hen en hopen op snelle vooruitgang. Of haal ze uit je promotie en promoot andere partijen via de reguliere netwerken.